7

تامین قطعات پلیمری مورد نیاز نیروگاه های کشور در نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 4586
  • 07 اردیبهشت 1398 - 23:15
تامین قطعات پلیمری مورد نیاز نیروگاه های کشور در نیروگاه شهید رجایی

نیروگاه شهید رجایی با استفاده از قابلیت پرینترهای ۳ بعدی ساخت داخل خود، قادر به تولید قطعات پلیمری مورد نیاز تجهیزات در دیگر نیروگاه ها است. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به دنبال ساخت پرینترهای ۳ بعدی با قابلیت چاپ قطعات پلیمری در این شرکت، نیروگاه های متقاضی می توانند […]

نیروگاه شهید رجایی با استفاده از قابلیت پرینترهای ۳ بعدی ساخت داخل خود، قادر به تولید قطعات پلیمری مورد نیاز تجهیزات در دیگر نیروگاه ها است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به دنبال ساخت پرینترهای ۳ بعدی با قابلیت چاپ قطعات پلیمری در این شرکت، نیروگاه های متقاضی می توانند قطعات پلیمری مورد نیاز تجهیزات خود را از طریق پرینترهای ۳ بعدی نیروگاه شهید رجایی تامین نمایند.

نکته قابل توجه در استفاده از پرینترهای ۳ بعدی برای ساخت قطعات  پلیمری، صرفه اقتصادی این اقدام است که موجب کاهش هزینه های تعمیراتی و خرید این نوع قطعات می شود؛ چرا که به دلیل عدم وجود این قطعات و یا هزینه بر بودن ساخت قالب و ماشین کاری آن ها، استفاده از این پرینترها، جایگزین بسیار مناسبی برای روش های معمول تهیه قطعات پلیمری است. 

دستگاه پرینتر ۳ بعدی برای ساخت قطعات با متریال PLA و با نقطه دمای ذوب ۲۰۰ درجه سانتی گراد، طراحی شده است که با استفاده از آن می توان انواع چرخ دنده ها، فن های خنک کاری و … را  با متریال PLA در ابعاد ۵۰ سانتی متر مکعب تولید نمود.

هم اکنون سه دستگاه پرینتر ۳ بعدی، برای تولید قطعات درخواستی، در اختیار اداره ساخت داخل این شرکت قرار گرفته که متخصصان آن،  نقشه کشی و طراحی قطعات مورد نیاز داخل و دیگر نیروگاه های متقاضی را انجام می دهند.

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=4586

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.