3

تاکید معاون رئیس جمهور بر اختصاص اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب آذربایجان غربی

  • کد خبر : 77988
  • 01 خرداد 1401 - 20:20
تاکید معاون رئیس جمهور بر اختصاص اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب آذربایجان غربی
بهزاد علیزاده، معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این بازدید با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های مدول ۳ فاضلاب ارومیه و خط پساب، خاطرنشان کرد: امید است با تخصیص اعتبارات موردنیاز این دو پروژه نیمه‌تمام، تا پایان هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه نباید هیچگونه پسابی وارد دریاچه ارومیه شود، گفت: ما به عنوان مسئولان امر لازم است از کیفیت آب آگاهی داشته و باید در تامین آب شرب سالم برای مردم دقت لازم را به عمل آوریم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی سلاجقه” در جریان سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه با اشاره به اینکه پایه کار سلامت، محصول سالم است، گفت: تامین اعتبارات استانی موردنیاز در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام باید در دستور کار قرار گیرد و امید است این سفر استانی موجبات این امر را فراهم کند.

بهزاد علیزاده، معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های مدول ۳ فاضلاب ارومیه و خط پساب، خاطرنشان کرد: امید است با تخصیص اعتبارات موردنیاز این دو پروژه نیمه‌تمام، تا پایان هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وجود ۳۹۴ هزار حلقه چاه فاضلاب در استان تصریح کرد: ۶۷ درصد استان تحت پوشش فاضلاب شهری بوده و ۷۷ درصد جمعیت استان نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

 

نیروگاهیان

علیزاده ادامه داد: با توجه به عدم اتمام پروژه‌های فاضلاب در ارومیه، به جهت جلوگیری از افزایش بار آلودگی در شهر تا اتمام پروژه‌های دیگر، توجه ما به تخصیص اعتبارات جهت تکمیل مدول ۳ معطوف است.

وی یادآور شد: ظرفیت مدول ۳ فاضلاب ارومیه ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز بوده و اعتبار هزینه شده تاکنون نیز ۷۸۰ میلیارد ریال بوده است و اعتبار مورد نیاز جهت اتمام پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب آذربایجان غربی در رابطه با کارهای باقی مانده مدول ۳ گفت: عملیات تکمیلی سازه رسوب‌گیر و کانال بای پس و غیره شامل این موارد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77988
  • نویسنده : توحید عباسپور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.