3

تا سال ۲۰۳۰ روی می‌دهد: رشد نیروی بادی فراساحلی جهان به ۱۹۰ گیگاوات

  • کد خبر : 5819
  • 09 تیر 1398 - 19:53
تا سال ۲۰۳۰ روی می‌دهد: رشد نیروی بادی فراساحلی جهان به ۱۹۰ گیگاوات

شورای جهانی انرژی بادی در گزارشی اعلام کرد ظرفیت نیروی بادی فراساحلی از ۲۳ گیگاوات فعلی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۹۰ گیگاوات رشد خواهد کرد. به گزارش ایسنا، در گزارش شورای جهانی انرژی بادی اعلام شد بیش از چهار گیگاوات ظرفیت نیروی بادی فرا ساحلی در هر کدام از سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نصب شد که […]

شورای جهانی انرژی بادی در گزارشی اعلام کرد ظرفیت نیروی بادی فراساحلی از ۲۳ گیگاوات فعلی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۹۰ گیگاوات رشد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش شورای جهانی انرژی بادی اعلام شد بیش از چهار گیگاوات ظرفیت نیروی بادی فرا ساحلی در هر کدام از سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نصب شد که هشت درصد از کل تأسیسات نصب شده جدید نیروی بادی در این دو سال به حساب آمد.

بر اساس این گزارش، برای نخستین بار چین بر مبنای تأسیسات جدیدی که نصب کرد در سال ۲۰۱۸ به بزرگترین بازار نیروی بادی فرا ساحلی تبدیل شد و پس از آن انگلیس و آلمان قرار گرفتند.

کارین اوهلن فورست، مدیر اطلاعات بازار در شورای انرژی بادی جهانی گفت: بر مبنای اهداف دولت، نتایج مناقصه‌ها و آمار پروژه‌ها، ما انتظار داریم ظرفیت نیروی بادی نصب شده تا سال ۲۰۳۰ به ۱۹۰ گیگاوات افزایش پیدا کند اما مسلماً این پتانسیل کامل نیروهای بادی فرا ساحلی نخواهد بود. بسیاری از کشورها سرگرم آماده سازی برای پیوستن به انقلاب نیروی بادی فراساحلی هستند و تأسیسات بادی فراساحلی شناور به منزله پیشرفت فناوری تأثیرگذاری هستند که ممکن است در سال‌های آینده حجم بیشتری نیروی بادی اضافه کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، شورای انرژی بادی جهانی برای رسیدن به پیش بینی رشد ۱۹۰ گیگاواتی ظرفیت نیروی بادی فرا ساحلی، از سناریوی “کسب و کار طبق معمول” استفاده کرده است و نویسندگان آن توسعه فنی بیشتر برای نیروی بادی فراساحلی را در نظر نگرفته‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5819

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.