3
محمود کمانی در مراسم مبادله تفاهم نامه احداث ۱۰۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور با شرکت های بخش خصوصی

تبادل تفاهم نامه ها با بخش خصوصی یکی از گام های مهم در توسعه تجدیدپذیرها با ساز و کار جدید است.

  • کد خبر : 67627
  • 12 دی 1400 - 19:45
تبادل تفاهم نامه ها با بخش خصوصی یکی از گام های مهم در توسعه تجدیدپذیرها با ساز و کار جدید است.
محمود کمانی شیوه های دیگر توسعه انرژی های تجدیدپذیر از جمله صادرات برق تجدیدپذیر، تامین سهمی از برق مورد نیاز شهرک های صنعتی با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر را برشمرد.

محمود کمانی در مراسم مبادله تفاهم نامه براساس فراخوان انجام شده جهت احداث ۱۰۰۰۰ مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور با مشارکت بخش خصوصی، ضمن اشاره به استقبال قابل توجه بخش خصوصی، همکاری های دیگر دستگاه های مرتبط برای فراهم آوردن زیر ساخت های لازم و هم چنین تامین منابع مالی مورد نیاز و درج آن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را بسیار با اهمیت دانست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ساتبا، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق با شرح اقدامات اجرا شده از زمان انتشار فراخوان مذکورگفت، تاکنون حدود۹۰ هزار مگاوات پیشنهاد به سازمان ساتبا ارسال گردیده که با بررسی های انجام شده، بیش از ۳۰ هزار مگاوات آن امروز جهت مبادله تفاهم نامه، معرفی گردیده اند و برای سایر پیشنهادات دریافت شده فرایند بررسی در دست انجام است و به مرور امضای تفاهم نامه با آنها انجام خواهد شد.
ایشان همچنین ابراز داشت که موارد مربوط به اتصال به شبکه و تعیین ساختگاه های مورد نیاز برای اجرای ۱۰ هزارمگاوات نیز از دیگر اقداماتی است که به موازات، با سایر دستگاه های اجرایی، در حال پیگیری و پیشرفت می باشد.

 

نیروگاهیان

این گزارش می افزاید رئیس سازمان ساتبا در ادامه ضمن اشاره به ارسال شیوه انجام کار به شورای اقتصاد، گفت این شیوه بعنوان یک ساز و کار جدید، می تواند توسعه انرژی های تجدیدپذیر را با سرعت خوبی به حرکت درآورد و امید است با حمایت وزیر نیرو جهت تائید و تصویب آن در شورای اقتصاد، از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد اجرا و احداث نیروگاه های تجدیدپذیر با این شیوه باشیم.
در پایان محمود کمانی شیوه های دیگر توسعه انرژی های تجدیدپذیر از جمله صادرات برق تجدیدپذیر، تامین سهمی از برق مورد نیاز شهرک های صنعتی با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر را برشمرد. وی از رویکرد دولت به ایجاد زیر ساخت جهت حمایت و توسعه بخش خصوصی در تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت تجدیدپذیر و بومی سازی آنها نام برد و به تدوین سند ایجاد چرخه تولید خورشیدی در کشور با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=67627
  • ارسال توسط :
  • منبع : دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ساتبا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.