4

تبدیل ۳۷۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان فارس تا پایان دی‌ماه

  • کد خبر : 40186
  • 18 دی 1399 - 22:23
تبدیل ۳۷۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان فارس تا پایان دی‌ماه
محمدعلی عزیزی: این شرکت از اواسط مهرماه سال جاری با حضور و همکاری 15 گروه اجرایی و نظارتی اقدام به اجرای پروژه جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم مسی کرد که از مجموع 370 کیلومتر شبکه موجود با سیم مسی، تاکنون 300 کیلومتر آن با صرف هزینه‌ای بالغ بر 270 میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده و 100 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان دی ماه سال جاری با اعتباری معادل 100 میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: ۳۷۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در استان فارس تا پایان دی ماه سال جاری با صرف هزینه‌ای معادل ۳۷۰ میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدعلی عزیزی” در تشریح این پروژه اظهار داشت: این شرکت از اواسط مهرماه سال جاری با حضور و همکاری ۱۵ گروه اجرایی و نظارتی اقدام به اجرای پروژه جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم مسی کرد که از مجموع ۳۷۰ کیلومتر شبکه موجود با سیم مسی، تاکنون ۳۰۰ کیلومتر آن با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده و ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان دی ماه سال جاری با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه عمده اجرای این پروژه‌ها در شهرستان های کازرون، لار، جهرم، لامرد، جهرم، نی ریز، زرین دشت و بختگان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های مذکور، شبکه‌های فشار ضعیف هوایی این شرکت به طورکامل به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شوند.

عزیزی، افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی و اصلاح ولتاژ مشترکان را از مزیت‌های مهم اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان برشمرد و گفت: این طرح علاوه بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، دارای مزایایی از جمله ارتقای ایمنی شهروندان، توجه به مسایل محیط زیستی با حذف شاخه‌زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات نیز است.
معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران صنعت برق استان در جهت تامین برق مطمئن و پایدار اظهار داشت: باوجود بیماری کرونا در کشور و استان روند خدمات‌رسانی به مشترکان متوقف نشده و با تلاش مستمرکارکنان و پیمانکاران این شرکت در۹ ماهه سال جاری بالغ بر۳۱۳کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط و شبکه فشار ضعیف احداث و تعداد ۶۰۶ دستگاه ترانسفورماتور (زمینی و هوایی) با ظرفیت ۶۷۷۱۰ کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40186
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.