4

تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در ۲۴ روستای مارگون و لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 58540
  • 20 شهریور 1400 - 13:51
تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در ۲۴ روستای مارگون و لوداب استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود 350 خانوار روستایی در این روستاها هم اکنون سکونت دارند که همواره از نوسانات برق اظهار نگرانی و گلایه‌مندی داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کابلی شدن شبکه‌های برق ۲۴ روستای شهرستان مارگون و بخش لوداب شهرستان بویراحمد با هدف کاهش نوسانات، تامین برق پایدار، کاهش نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از سرقت‌ها و کاهش برق‌های غیرمجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جمال معتمدی زاده” در حاشیه بازدید از اجرای پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در روستای “آب چناران بخش لوداب” گفت: شبکه‌های برق سیمی روستاهای “آب چناران و حیدرآباد بخش لوداب” و روستاهای “تاک سیسه”، “دلی گردو”، “سیلاب کلوار خرم راه”، “شاه محمد چین”، “شهید شفیعی جوکار”، “میان چاتون” و “چشمه علیشاهی” در شهرستان مارگون به‌همراه روستاهای “زیرتوت و پشت توت دهستان چین” از روستاهایی هستند که به‌طور کامل به کابلی تغییر پیدا کرد.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه در روستاهای عنوان شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: طول شبکه‌های کابلی احداث شده بیش از ۱۴ کیلومتر بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود ۳۵۰ خانوار روستایی در این روستاها هم اکنون سکونت دارند که همواره از نوسانات برق اظهار نگرانی و گلایه‌مندی داشتند.

 

نیروگاهیان

وی گفت: تمام تلاش خود را در سال جاری به کار می‌بندیم تا شبکه‌های برق تمامی شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از سیمی به کابلی تبدیل شود.
بخش مارگون تا دی ماه ۱۳۹۸ از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می‌شد که به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیئت دولت به شهرستان ارتقا یافت.
شهرستان مارگون با جمیعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله‌ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
حدود ۲۰ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58540
  • نویسنده : ضرغام علی‌بازی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.