4

تبدیل ۱۲۴ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در مهدیشهر سمنان

  • کد خبر : 5049
  • 07 خرداد 1398 - 18:05
تبدیل ۱۲۴ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در مهدیشهر سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: افزون‌ بر ۱۲۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی شهرستان مهدیشهر به کابل خودنگهدار تبدیل شده است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محمد موسوی‌زاده” در دیدار با امام جمعه مهدیشهر افزود: کاهش تلفات انرژی الکتریکی، جلوگیری از سرقت سیم، حفظ فضای سبز، پیشگیری از خاموشی‌های ناخواسته و […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: افزون‌ بر ۱۲۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی شهرستان مهدیشهر به کابل خودنگهدار تبدیل شده است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محمد موسوی‌زاده” در دیدار با امام جمعه مهدیشهر افزود: کاهش تلفات انرژی الکتریکی، جلوگیری از سرقت سیم، حفظ فضای سبز، پیشگیری از خاموشی‌های ناخواسته و افزایش رضایتمندی مردم، از جمله اهداف  تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صنعت برق ذاتاً سرمایه‌بر و هزینه‌بر است، اضافه کرد: برق قابلیت ذخیره‌سازی نداشته و یک کالای ضروری به‌شمار رفته و در این بخش فرصت‌های صرفه‌جویی بسیار زیاد است.
وی به راهکارهای بدون هزینه در مدیریت بهینه مصرف برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در روز و بهره‌گیری از نور طبیعی، استفاده از دور کند کولر و تنظیم درجه کولر گازی بین ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد، می‌توان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.
موسوی‌زاده از امام جمعه مهدیشهر به جهت ارائه توصیه‌های لازم به مردم در خصوص استفاده منطقی و به اندازه نیاز از برق، از طریق تریبون نماز جمعه تقدیر کرد و اظهار داشت: طرح حذف قبوض کاغذی برق اخیراً در برنامه‌های این شرکت قرار گرفته که با مشارکت همگانی، این مهم به نحو شایسته‌ای در استان عملیاتی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین “محمد بارانی” امام جمعه مهدیشهر در این دیدار با اشاره به اینکه اسراف در کل کائنات اثرگذار است، افزود: یکی از معضلات موجود اسراف است و اگر آحاد مردم جامعه بتوانند بر این منکر غلبه کنند، قطعاً در حوزه برق نیز از رشد مصرف کاسته شده و از سرمایه‌گذاری‌های غیرضروری پیشگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام، در خصوص فرهنگ صرفه‌جویی بسیار سفارش شده و چنانچه دینی که از اهل بیت (ع) داریم را بتوانیم به نحو مناسبی در زندگی جاری کنیم، خیلی از مشکلات کنونی جامعه مرتفع خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5049

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.