5
مدیر امور منابع آب شهرستان گناباد خبر داد:

تجهیز تمام چاه‌های کشاورزی گناباد به کنتور هوشمند

  • کد خبر : 38198
  • 23 آذر 1399 - 13:04
تجهیز تمام چاه‌های کشاورزی گناباد به کنتور هوشمند
تعداد کنتورهای حجمی هوشمند و الکترومغناطیس در محدوده شهرستان بجستان 205 کنتور است که در بخش کشاورزی 193 کنتور، خدماتی یک کنتور، دام و طیور هفت کنتور، شرب اشخاص یک کنتور و صنعتی 2 کنتور فعال است.

۹۹ درصد چاه‌های برقی کشاورزی گناباد و بجستان مجهز به کنتور هوشمند آب شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمد تمامگر”، با اعلام این خبر گفت: تعداد کنتورهای حجمی هوشمند و الکترومغناطیس در محدوده شهرستان گناباد ۲۵۹ عدد بوده است، که در بخش‌های کشاورزی ۲۷۵ کنتور، خدماتی یک کنتور، دام و طیور چهار کنتور، شرب اشخاص یک کنتور و صنعتی ۱۰ کنتور فعال است.

وی افزود: تعداد کنتورهای حجمی هوشمند و الکترومغناطیس در محدوده شهرستان بجستان ۲۰۵ کنتور است که در بخش کشاورزی ۱۹۳ کنتور، خدماتی یک کنتور، دام و طیور هفت کنتور، شرب اشخاص یک کنتور و صنعتی ۲ کنتور فعال است.
وی گفت: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق پروانه بهره‌برداری و برابر میزان حجم برداشت سالیانه درج شده در پروانه، تنظیم و برداشت اضافی آب از چاه‌ها را اندازه گیری می‌کنند.
مدیر امور منابع آب گناباد تصریح کرد: در سطح شهرستان  گناباد دو حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که یکی با مصرف کشاورزی بوده و ظرف ۱۰روز آینده مسدود می‌شود و دیگری مربوط به دام و طیور است که به محض صدور حکم قضایی مسدود خواهد شد.
تمامگر خاطرنشان کرد: تعداد کل چاه‌های آب در گناباد ۴۶۲ حلقه است که  ۲۹۷حلقه کشاورزی، ۶۲ حلقه شرب، ۳۶ حلقه صنعت و ۶۷ حلقه خدماتی است.
وی اظهار داشت: تعداد کل چاه‌های آب در بجستان نیز ۲۹۴ حلقه بوده که ۲۴۴ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، ۳۰ حلقه شرب، ۵ حلقه صنعت و ۱۵حلقه خدماتی است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38198
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.