3

تجهیز صنعت برق کشور به سامانه پایش شبکه توزیع برق

  • کد خبر : 28615
  • 19 تیر 1399 - 10:29
تجهیز صنعت برق کشور به سامانه پایش شبکه توزیع برق
سامانه هوشمند و یکپارچه دیسپاچینگ منطقه ی سیستان که یکی از طرح های موفق در حوزه صنعت برق است، بصورت نمونه از سال 97 عملیاتی شده و حالا قرار است در کل کشور اجرا شود.

صنعت برق کشور با هدف پایداری بیشتر شبکه و ارتقای کیفیت خدمات به سامانه پایش شبکه توزیع برق (دیسپاچینگ) مجهز می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز سیستان وبلوچستان ، مدقق مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوری های نوین شرکت توانیر در بازدید از اجرای این طرح در شمال سیستان و بلوچستان، گفت: سامانه هوشمند و یکپارچه دیسپاچینگ منطقه ی سیستان که یکی از طرح های موفق در حوزه صنعت برق است، بصورت نمونه از سال ۹۷ عملیاتی شده و حالا قرار است در کل کشور اجرا شود.

نیروگاهیان

صادقی مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر هم گفت: موفقیت این سامانه در حوزه شمال سیستان و بلوچستان موجب شد تا این طرح در حوزه جنوب استان و چابهار نیز تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد و برنامه ریزی اجرای آن در کل کشور تا پایان سال در دستور کار قرار گیرد.
مدیر اجرایی سامانه هما نیز گفت: سامانه هوشمند مرکز اتفاقات و دیسپاچینگ که بوسیله سامانه هما کنترل و رصد می شود یکی از سیستم های بروز و پیشرفته سطح جهان است.
نعمتی افزود: رفع خاموشی و خطر بصورت مکانیزه، اعزام گروههای اجرایی و عملیاتی و ثبت فعالیت های میدانی در محل بصورت هوشمند و محاسبه شاخص ها و داده های مربوط به خاموشی از جمله مزایای این سامانه است.
عیوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هم گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که به سامانه هوشمند مرکز اتفاقات و دیسپاچینگ مجهز شده است و در حال حاضر در ۶ نقطه استان شامل زابل، سراوان، ایرانشهر، زاهدان (دو مرکز) اجرا شده است و در چابهار هم بزودی راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28615

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.