4

تجهیز پایشی نیروگاه شهید رجایی کاملا تعمیر شد

  • کد خبر : 34416
  • 06 آبان 1399 - 13:42
تجهیز پایشی نیروگاه شهید رجایی کاملا تعمیر شد
حرارت مجاور، موجب تخریب «محفظه دیواری»، آسیب به چشمی و در نهایت نشت محصولات احتراق به بیرون از بویلر شده بود که پس از باز کردن محل آسیب و متعلقات مجموعه چشمی، اقدامات اصلاحی انجام و این تجهیز به طور کامل تعمیر شد.

تجهیز پایش چشمی بازدید از مشعل بویلر واحد شماره چهار بخاری نیروگاه شهید رجایی از سوی متخصصان این نیروگاه به طور کامل تعمیر شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسن آزاد مرد، مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه شهید رجایی، با اشاره به عملکرد تجهیز پایش چشمی بویلر گفت: در بدنه بویلرها علاوه بر وجود حسگرهای دمایی که در پایش وضعیت این سازه‌ها کاربرد دارد، تجهیزات پایشی دیگری هم در بویلرها نصب شده که از طریق آن‌ها می‌توان با مشاهده عینی، وضعیت مشعل‌ها را مشاهده کرد.

آزادمرد ادامه داد: علت خرابی این تجهیز، مجاورت طولانی مدت آن با حرارت و محصولات احتراق در بویلر بود که حرارت محیط، مانع از انجام فعالیت تعمیراتی می‌شد. از این روی تعمیرات اساسی واحد شماره چهار، فرصتی شد تا متخصصان این امور اقدام به تعمیر کامل این تجهیز کنند.

نیروگاهیان

مدیر امور تعمیرات مکانیک افزود: حرارت مجاور، موجب تخریب «محفظه دیواری»، آسیب به چشمی و در نهایت نشت محصولات احتراق به بیرون از بویلر شده بود که پس از باز کردن محل آسیب و متعلقات مجموعه چشمی، اقدامات اصلاحی انجام و این تجهیز به طور کامل تعمیر شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات تعمیراتی، آماده‌سازی و نصب ورق فلزی در دیواره آسیب دیده بویلر به عنوان محفظه جدید، تزریق سیمان مخصوص به داخل محفظه، عایق کاری روی محفظه، همچنین مونتاژ قطعات هوای آببندی و هوای سرویس آسیب دیده از جمله فعالیت‌هایی بود که از سوی متخصصان این امور برای تعمیر تجهیز پایش چشمی مشعل‌ها انجام شد.​

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=34416

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.