5
صنعت آب و برق در سالی که گذشت-

تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شازند

  • کد خبر : 127347
  • 14 فروردین 1403 - 10:50
تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شازند
شهرام ایرانپاک درباره اقدامات این نیروگاه شازند در سال ۱۴۰۲، گفت: این نیروگاه توانسته است با تولید پایدار و مستمر

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، شهرام ایرانپاک درباره اقدامات این نیروگاه شازند در سال ۱۴۰۲، گفت: این نیروگاه توانسته است با تولید پایدار و مستمر، بیش از هفت میلیارد ۳۰۰ میلیون کیلو‌وات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه سراسری تحویل دهد و نیز با تلاش و پیگری مسئولان ذی‌ربط و حمایت مسئولین استانی، مصرف سوخت مایع نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و در راستای اقدامات زیست محیطی و کاهش آلایندگی، با تحویل‌گیری یک دستگاه مشعل Low Nox، پروژه نصب این مشعل را در یکی از واحدها، در دستور کار قرار داده است.
شهرام ایرانپاک همچنین با اقدامات مهم تعمیراتی به اجرای موفقیت آمیز تعمیرات دوره‌ای بهاره و پاییزه واحد‌ها مطابق برنامه سالانه، به منظور آمادگی واحد‌های نیروگاه برای پیک‌های تابستانه و زمستانه اشاره کرد. این امر با صدور نزدیک به ۴۰۰ مجوز کار صورت گرفت. بازدید یاتاقان یک واحد شماره ۳ و پداستال آن، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های تعمیرات دوره‌ای واحد‌ها بوده است.
وی افزود: تعمیرات اساسی واحد شماره ۴ به عنوان بارزترین فعالیت تعمیراتی سال ۱۴۰۲، شامل: تعمیر اساسی مجموعه توربین-ژنراتور، بویلر، موتور‌های ۶/۶ کیلو ولتی، هیتر‌های فشار قوی و فشار ضعیف، تجهیزات توربوسکل و برج خنک کن اصلی، والوها، تعمیر اساسی پمپ آب تغذیه با بهره‌گیری از دانش فنی و ساخت داخل برخی از قطعات اصلی، با اجرای بیش از ۶۰۰۰ فعالیت گوناگون تعمیراتی در قالب افزون بر ۱۵۰۰ مجوز کار، به اتمام رسید و این واحد مراحل راه‌اندازی خود را پشت سر می‌گذراند.
مدیرعامل نیروگاه شازند ادامه داد: فرآیند تعمیرات اساسی واحد شماره ۴ با برگزاری ۶۸ جلسه با حضور کارشناسان، گروه‌های تعمیراتی و دستگاه نظارت، برنامه‌ریزی و پیگیری شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد جاری و معمول در تعمیرات اساسی، فعالیت‌های فوق برنامه نیز به اجرا در آمد و از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به تعویض هیتر فشار قوی شماره یک، اجرای پروژه تعویض و به روزرسانی رله‌های حفاظتی ۶/۶ کیلو ولت، تعویض اورینگ‌ها و تعمیر لوله‌های آسیب دیده رادیاتور‌های برج خنک کن اصلی، بازسازی چرخ دنده محرک اصلی GAH‌ها با استفاده از توانمندی داخلی، بازسازی و تعویض بسکت‌های AH ها، تعویض لوله‌های آسیب دیده کویل‌ها سوپر هیت و … بر شمرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127347

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.