6

تحویل ۵ میلیون مترمکعب آب شرب شهری به روستاهای خراسان رضوی

  • کد خبر : 37719
  • 17 آذر 1399 - 13:58
تحویل ۵ میلیون مترمکعب آب شرب شهری به روستاهای خراسان رضوی
"سيدابراهيم علوي" يکي از اهداف طرح يکپارچه‌سازي را حل مشکلات آب شرب روستاها با استفاده از امکانات شهري اعلام کرد و افزود: در تابستان سال جاري بخشي از نياز آبي روستاهاي اقماري از منابع شهري استان تامين شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ۵ میلیون مترمکعب آب از محل منابع شهری در اختیار روستاها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدابراهیم علوی” یکی از اهداف طرح یکپارچه‌سازی را حل مشکلات آب شرب روستاها با استفاده از امکانات شهری اعلام کرد و افزود: در تابستان سال جاری بخشی از نیاز آبی روستاهای اقماری از منابع شهری استان تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: امکانات فنی، تجهیزاتی و اعتباری شرکت‌های تبصره دو و اموهای تابعه برای کمک به روستاها بکار گرفته شده است به گونه‌ای که طی سه ماه مشکل آبی ۹۱۳ روستا معادل ۴۰ درصد روستاهای تحت پوشش رفع شد و یا بهبود یافت.

وی از خراسان رضوی به عنوان استانی خشک و کم آب نام برد و افزود: مشکلات آبرسانی به شهرها و روستاها روزبه‌روز کاهش یافته و به مرز صفر نزدیک می‌شود ولی هرگزبه اتمام نمی‌رسد، چرا که تامین آب روندی مستمر تلقی شده که نیازمند حفر و جابجایی چاه، اصلاح خطوط و شبکه به دلیل فرسودگی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین روستاهای دارای مشکل و تنش آبی در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، گناباد، قوچان، تربت جام و خواف واقع هستند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37719
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.