7
تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

تحویل سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به ۱۰۰۰ خانوار عشایری خراسان رضوی

  • کد خبر : 39757
  • 13 دی 1399 - 17:45
تحویل سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به ۱۰۰۰ خانوار عشایری خراسان رضوی
"هادی مهدی زاده" با اشاره به خدمات گسترده‌ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم عزیز انجام داده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار بوده و همچنین تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان نیز برق‌دار هستند.

مجری طرح‌های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی گفت: به یک هزار خانوار عشایری در استان تا پایان سال یک دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هادی مهدی زاده” با اشاره به خدمات گسترده‌ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم عزیز انجام داده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار بوده و همچنین تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان نیز برق‌دار هستند.

مهدی‌زاده با اشاره به جلسات مشترکی که با اداره کل امور عشایر استان برگزار شده است، افزود: تأمین برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند، از طریق سامانه‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد. این سامانه‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا هستند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

مجری طرح‌های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل‌های خورشیدی خبر داد و افزود: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط شرکت تأمین می‌شود.

وی آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد: با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39757
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.