2

تحویل مرحله دوم سامانه‌های خورشیدی قابل‌حمل به عشایر باغملک خوزستان

  • کد خبر : 58062
  • 13 شهریور 1400 - 17:47
تحویل مرحله دوم سامانه‌های خورشیدی قابل‌حمل به عشایر باغملک خوزستان
"علی خدری" از تحویل ۳۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر شهرستان باغملک (صیدون، میداوود، مرکزی و قلعه تل) خبر داد و گفت: بخش دیگری از این سامانه‌ها با توجه به اعلام و حضور عشایر در منطقه تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، از تحویل مرحله دوم سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ‌رو باغملک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی خدری” از تحویل ۳۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر شهرستان باغملک (صیدون، میداوود، مرکزی و قلعه تل) خبر داد و گفت: بخش دیگری از این سامانه‌ها با توجه به اعلام و حضور عشایر در منطقه تحویل داده خواهد شد.

خدری با بیان اینکه در فاز اول ۳۶۰ سامانه به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تحویل شد، اضافه کرد: از این تعداد، ۸۵ دستگاه در مرحله اول در خرداد ماه سال جاری بر حسب جدول تعیین شده و با هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان در اختیار عشایر کوچ‌رو شهرستان‌های مختلف قرار گرفت.

وی با اشاره به تحویل این سامانه‌های خورشیدی در فواصل زمانی مختلف، گفت: به دلیل اینکه عشایر شناسایی شده، در منطقه نیستند و در کوچ ییلاقی به‌سر می‌برند، لذا بازگشت عشایر هر منطقه از کوچ در فواصل زمانی مختلفی انجام شده و طبعا هماهنگی و تحویل سامانه‌ها هم در فواصل مختلف صورت می‌گیرد.

 

 

نیروگاهیان

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار این سامانه‌ها ۱۰۶ میلیارد ریال بوده و از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی تامین شده است، گفت: هر کدام از این سامانه‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در خصوص پرداخت هزینه سامانه‌ها نیز گفت: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط این شرکت تأمین می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد یک هزار و ۶۰ سهمیه مولد برق خورشیدی قابل حمل به استان اختصاص داده شده که در حال تحویل به عشایر کوچ‌رو استان خوزستان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58062
  • نویسنده : رامین نیک‌فر
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.