4

ترانسفورماتورهای سد و نیروگاه دز تعمیرات اساسی شدند

  • کد خبر : 27056
  • 26 خرداد 1399 - 13:29
ترانسفورماتورهای سد و نیروگاه دز تعمیرات اساسی شدند
"محمدرضا شادابی نژاد" مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: هفت دستگاه ترانسفورماتور با ولتاژ 230 کیلوولت و قدرت 84 مگاولت آمپر که بیش از 55 سال از قدمت آنها می‌گذرد، اورهال اساسی شدند.

تعمیرات اساسی هفت دستگاه ترانفسورماتور نیروگاه دز – با قدمت ۵۵ سال – با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا شادابی نژاد” مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: هفت دستگاه ترانسفورماتور با ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت و قدرت ۸۴ مگاولت آمپر که بیش از ۵۵ سال از قدمت آنها می‌گذرد، اورهال اساسی شدند.
وی ادامه داد: این عملیات که از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شده بود، توسط کارشناسان و متخصصان شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با همکاری شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در مدت زمان چهار ماه انجام شد.

نیروگاهیان

مدیر دفتر فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با بیان اینکه ترانسفورماتورهای نیروگاه در سال‌های اخیر به دلیل قدمت نیروگاه دچار مشکلاتی مانند نشتی روغن و کاهش سطح عایق روغن شده‌اند که تعمیرات اساسی آنها در دستور کار قرار دارد، افزود: با انجام تعمیرات اساسی، عملیاتی همچون فیلتراسیون روغن ترانس، دمونتاژ و مونتاژ بوشینگ‌های فشار قوی و ضعیف و رفع نقص از نشتی روغن این بوشینگ‌ها، ترمیم و عایق پیچی سرفازهای فشار ضعیف و قوی و تست‌های الکتریکال روی ترانسفورماتورها با موفقیت انجام شد.
شادابی نژاد در پایان گفت: با توجه به پیک بار شبکه در فصل گرم، اورهال اساسی ترانفسورماتورهای این نیروگاه موجب بهبود و تداوم تولید نیروگاه دز در تابستان پیش رو می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27056

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.