7

ترمیم مسیرهای ورودی و خروجی آب دریا به کندانسور واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس

  • کد خبر : 23252
  • 10 اردیبهشت 1399 - 18:50
ترمیم مسیرهای ورودی و خروجی آب دریا به کندانسور واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس
با خروج واحد ۳ بخار جهت انجام تعمیرات اساسی و در راستای ترمیم مسیرهای ورودی و خروجی آب دریا به کندانسور ، کارشناسان امور تعمیرات مکانیک ، تصمیم به تعویض زانوها و رابط های سمت خروج کندانسور به علت پوسیدگی این اتصالات گرفتند.

کارشناس اداره توربین و ژنراتور امور مکانیک نیروگاه بندرعباس از ترمیم مسیرهای ورودی و خروجی آب دریا به کندانسور واحد ۳ بخار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، عبدالرضا کاظمی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: با خروج واحد ۳ بخار جهت انجام تعمیرات اساسی و در راستای ترمیم مسیرهای ورودی و خروجی آب دریا به کندانسور ، کارشناسان امور تعمیرات مکانیک ، تصمیم به تعویض زانوها و رابط های سمت خروج کندانسور به علت پوسیدگی این اتصالات گرفتند.

وی افزود: با دمونتاژ مسیرهای خروجی، ترمیم مسیرهای خروجی بعد از والو و ساخت زانو و فلنج های کندانسور، عملیات سایز کردن زانوها و مونتاژ فلنج ها در دست اقدام قرار گرفت .

کارشناس اداره توربین و ژنراتور امور مکانیک نیروگاه بندرعباس خاطر نشان کرد: پوشش دهی مسیرهای جدید بعد از اتمام عملیات مونتاژ صورت خواهد گرفت.

نیروگاهیان

کاظمی اضافه کرد : کار اصلی کندانسور متراکم کردن بخار خروجی توربین Lp برای استفاده مجدد در چرخه جهت افزایش راندمان می باشد. بنابراین بسیار مقرون به صرفه است که کندانسور در پایین ترین فشار ممکن کار کند.

وی عنوان کرد: بخار خروجی از توربین Lp پس از برخورد با سطح خارجی لوله های کندانسور در هات ول جمع آوری شده و سیال خنک کن که آب دریا می باشد وارد لوله ها می شود و آب متراکم شده در هات ول کندانسور جمع آوری می شود.

وی افزود: با پمپاژ این آب به سمت هیترهای سیکل جهت افزایش فشار و گرمایش اولیه، تبخیر در بویلر و انجام کار در توربین بخار این چرخه تکرار می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23252

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.