0

ترمیم کانال‌های آبیاری منطقه شمال خوزستان آغاز شد

  • کد خبر : 38544
  • 27 آذر 1399 - 16:46
ترمیم کانال‌های آبیاری منطقه شمال خوزستان آغاز شد
"محسن سعادت فر" گفت: در طرح ترمیم پوشش بتنی کانال‌های شبکه آبیاری دز، بیش از 10 هزار مترمربع، ترمیم بتن پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری ناحیه شمال خوزستان، از آغاز عملیات ترمیم پوشش بتنی کانال‌های آبیاری دز و کرخه شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن سعادت فر” گفت: در طرح ترمیم پوشش بتنی کانال‌های شبکه آبیاری دز، بیش از ۱۰ هزار مترمربع، ترمیم بتن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شناسایی نقاط قابل ترمیم و مستند سازی تصویری آنها افزود: در مجموع حدود ۶۰ کانال در منطقه غرب و ۵۰ کانال در مناطق شرق و سبیلی شبکه آبیاری دز در نقاط مشخص، دچار شکستگی قالب بتن شده است که برای ترمیم آنها با هماهنگی معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

سعادت فر، یکی از نقاط بحرانی را کانال موسوم به E4 در منطقه شرق شبکه آبیاری دز اعلام کرد که به تنهایی به حدود ۳۵۰۰ متر مربع پوشش بتنی جدید نیاز دارد.

وی با اشاره به تعدد نقاط قابل ترمیم در شبکه آبیاری کرخه شمالی تاکید کرد: در مرحله اول با بکارگیری پیمانکار محلی، عملیات ترمیم بتن در سطحی بیش از ۲۱۰۰ مترمربع در کانال‌های فرعی این شبکه آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان بارندگی و فرصت قطع آب کانال‌ها را بهترین زمان برای تعمیرات کانال‌های آبیاری عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود ترمیم کانال‌های مورد نظر حداکثر تا پایان سال جاری ادامه یابد.
به گفته سعادت فر، به‌دلیل محدودیت میزان ترمیم پوشش بتنی برنامه‌ریزی شده، ترمیم بتن کانال‌های مورد نظر بر اساس اولویت و اهمیت انجام خواهد شد.
شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان با داشتن بیش از ۱۳۷۰ کیلومتر کانال و زهکش، یکی از بزرگترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38544
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.