3

ترکیه ۳۰۰ میلیون دلار برای ساخت دو نیروگاه در ازبکستان سرمایه گذاری می کند

  • کد خبر : 46716
  • 16 فروردین 1400 - 16:45
ترکیه ۳۰۰ میلیون دلار برای ساخت دو نیروگاه در ازبکستان سرمایه گذاری می کند
ازبکستان با همکاری شرکت Aksa Enerji  ترکیه طرح‌های سرمایه گذاری در ساخت و استفاده دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند به ظرفیت ۴۷۰ مگاوات را اجرا می‌کند.

یک شرکت ترکیه فعال در حوزه انرژی برای ساخت دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند ازبکستان ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از فارس، ازبکستان با همکاری شرکت Aksa Enerji  ترکیه طرح‌های سرمایه گذاری در ساخت و استفاده دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند به ظرفیت ۴۷۰ مگاوات را اجرا می‌کند.

این نیروگاه‌های برق حرارتی در ۷ هکتار زمین در ناحیه «کیبرای» استان تاشکند ساخته می‌شوند.

ارزش کلی این طرح‌ها ۳۰۰ میلیون دلار است و به طور کامل از حساب سرمایه گذاری‌های خارجی تامین مالی می‌شود. این نیروگاه‌های برق حرارتی که برنامه ریزی شده در ۳ ماهه چهارم سال جاری میلادی به بهره برداری برسد، در سال ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون کیلووات برق تولید می‌کند.

در چارچوب اجرای طرح‌ها بین شرکت انرژی Aksa Enerji  ترکیه و وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان یک قرارداد سرمایه گذاری و همچنین یک قرارداد در مورد خرید برق با شرکت سهامی «شبکه‌های ملی برق ازبکستان» امضا شده است.

ترکیه یکی از مهم‌ترین همکاران تجاری ازبکستان در منطقه محسوب می‌شود.

 

نیروگاهیان

مبادلات بازرگانی این ۲ کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از ۱۶۱۱ شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه فعالیت می‌کنند.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه طرح‌های بزرگی از جمله تولید فناوری‌های پیشرفته، مدرنیزه کردن زیربنا‌های انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می‌شود.

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ ۱۶ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ ۴ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=46716
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.