2

تسلا به آلیاژ پیشرفته آلومینیومی برای خودروهای برقی دست یافت

  • کد خبر : 17351
  • 20 بهمن 1398 - 15:01
تسلا به آلیاژ پیشرفته آلومینیومی برای خودروهای برقی دست یافت

تسلا آلیاژ‌های پیشرفته جدیدی را برای پاسخگویی به نیاز‌های منحصر به فرد خودرو‌های برقی شاخته است که این شرکت را یک قدم به حمل و نقل آینده نگرانه نزدیک می‌کند.   بیشتر بخوانید همکاری ولوو با ال‌جی برای تامین باتری خودروهای برقی “هامر” هم خودروی برقی می سازد نیروگاهیان به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به […]

تسلا آلیاژ‌های پیشرفته جدیدی را برای پاسخگویی به نیاز‌های منحصر به فرد خودرو‌های برقی شاخته است که این شرکت را یک قدم به حمل و نقل آینده نگرانه نزدیک می‌کند.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، براساس یک ثبت اختراع جدید، شرکت “تسلا موتورز” آلیاژ‌های پیشرفته آلومینیومی جدیدی ساخته است که مقاومت و رسانایی بالا را در خودرو‌های برقی حفظ می‌کند.

فشار تسلا برای پیشبرد فناوری‌های حمل و نقل روی دوش تیم‌های مهندسی این شرکت است. آن‌ها با هم موفق به اختراع مواد پیشرفته مورد نیاز برای مجموعه کامل محصولات نسل بعدی خودرو‌های برقی شده‌اند.

براساس گزارش پایگاه “Electrek” این کار ابتکاری در سال ۲۰۱۶ آغاز شده است؛ هنگامی که “ایلان ماسک” مدیر عامل تسلا، “چارلز کومان” متخصص آلیاژ شرکت اپل را استخدام کرد تا همزمان ریاست مهندسی مواد شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس را بر عهده بگیرد.

اکنون تلاش‌های این مرد با چنین رزومه وزینی به ساخت این آلیاژ‌های جدید پیشرفته منجر شده است.

چرا آلیاژ‌های جدید برای نسل بعدی حمل و نقل مورد نیاز هستند؟

حق ثبت اختراع تسلا که به تازگی منتشر شده است، مشکلی را که کومان و همکارانش برای حل آن کوشیده‌اند، شرح داده است:

آلیاژ‌های آلومینیومی در یکی از دو دسته دارای مقاومت با بازده بالا یا دارای رسانایی بالا قرار می‌گیرند. به عنوان مثال آلیاژ آلومینیوم A ۳۵۶ دارای استحکام بیشتر از ۱۷۵ مگاپاسکال است، اما دارای رسانایی تقریبی ۴۰ درصدی است. برعکس، آلیاژ آلومینیوم ۱۰۰.۱ دارای رسانایی بیش از ۴۸ درصد است، اما مقاومت کمتر از ۵۰ مگاپاسکال دارد. در حالی که برای کاربرد‌های خاص به عنوان مثال قطعات درون یک وسیله نقلیه الکتریکی، آلیاژ‌ها باید هم از مقاومت و هم از رسانایی بالایی برخوردار باشند. علاوه بر این، به دلیل اینکه این قطعات باید از طریق فرآیند ریخته‌گری تولید شوند، نمی‌توان از آلیاژ‌های از پیش ساخته شده استفاده کرد. پس از فرآیند ریخته‌گری، آلیاژ‌های مناسب باید خواص خود را به اندازه کافی برای کاربرد‌های لازم حفظ کنند. چسبندگی ضعیف آلیاژ اغلب باعث مشکل می‌شود و می‌تواند باعث کاهش خصوصیات مکانیکی و برقی قسمت انتهایی ریخته‌گری شود.

این بدان معناست که تسلا باید آلیاژ‌هایی تولید کند که هم مقاومت و هم رسانایی بالایی داشته باشند و هم در مقاومت در برابر گرما کارایی بالایی داشته باشند تا به درستی در فرآیند قالب ریخته‌گری عمل کند.

تسلا می‌گوید آلیاژ‌های آلومینیومی پیشرفته جدید این شرکت را می‌توان طوری تنظیم کرد تا فشار را تا ۹۰ مگاپاسکال تحمل کند و هدایت الکتریکی تا ۶۰ درصدی را ارائه دهد.

تسلا همچنین ادعا می‌کند که آلیاژ‌های جدید می‌توانند با موفقیت فرآیند ریخته‌گری را طی کنند.

تسلا می‌گوید قالب برای تولید این آلیاژ به درستی شکل می‌گیرد، به گونه‌ای که آلیاژ در برابر گرما مقاومت می‌کند و در هنگام جامد شدن، بازدهی مقاومت مورد نظر را حفظ می‌کند.

به طور واضح تسلا به گنجینه‌ای از مهندسی جدید رسیده است. اما کاربرد‌های آلیاژ‌های جدید، رویایی است، جایی که پیشرفت‌های به ظاهر بی پایان تسلا با واقعیت زندگی در هم می‌پیوندند و فناوری‌های حمل و نقل به طور چشمگیری بهبود می‌یابند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17351

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.