3
دولت تصویب کرد؛

تسویه بدهی‌ شرکت‌های برقی در طرح‌های برق‌آبی و حرارتی از طریق تهاتر

  • کد خبر : 98764
  • 11 اسفند 1401 - 20:24
تسویه بدهی‌ شرکت‌های برقی در طرح‌های برق‌آبی و حرارتی از طریق تهاتر
هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی در اجرای بند (س) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با تسویه و تهاتر بدهی بانکی مربوط به طرح‌های آبی و حرارتی و نیز مطالبات پیمانکاران و مشاورین این طرح‌ها، از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت موافقت کرد.

هیئت وزیران با تسویه و تهاتر بدهی بانکی مربوط به طرح‌های آبی و حرارتی و مطالبات پیمانکاران و مشاورین این طرح‌ها، از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی در اجرای بند (س) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با تسویه و تهاتر بدهی بانکی مربوط به طرح‌های آبی و حرارتی و نیز مطالبات پیمانکاران و مشاورین این طرح‌ها، از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت موافقت کرد.

بر این اساس، بدهی شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت نیرو (شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران و توسعه منابع آب و نیروی ایران) ناشی از تکالیف قانونی مربوط به اجرای طرح‌های حرارتی و برقابی، بابت اصل و سود تسهیلات دریافتی از بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران و سپه به نرخ قرارداد مربوط و بعد از سررسید براساس نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر سال طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، جمعاً به میزان ۸۷ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال، از محل مطالبات حسابرسی شده از دولت بابت مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده برق، به صورت جمعی- خرجی تسویه و تهاتر می‌شود و بدهی‌های یادشده به بدهی دولت به بانک‌های یادشده منتقل می‌شود.

نیروگاهیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98764
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.