2
در چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران و شهر پردیس افتتاح شد

  • کد خبر : 45770
  • 27 اسفند 1399 - 21:45
تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران و شهر پردیس افتتاح شد
پیش از ظهر دیروز سه‌شنبه "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" رئیس جمهور، پروژه‌ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در چهار فاز با ظرفیت متوسط 52 هزار مترمکعب در شبانه‌روز و فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس در استان تهران را با اعتبار 9 هزار و 175 میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران(فیروز بهرام) و شهر پردیس با اعتبار ۹ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و در قالب چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پیش از ظهر دیروز سه‌شنبه “حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی” رئیس جمهور، پروژه‌ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در چهار فاز با ظرفیت متوسط ۵۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس در استان تهران را با اعتبار ۹ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.
با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران، دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب پایتخت شامل بخش‌هایی از مناطق ۱، ۲، ۳، ۵، ۶، ۱۱،۱۰، ۱۷، ۱۸،۲۱، ۲۲ و کل منطقه ۹ شهرداری تهران زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و انتقال بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرد.
این تصفیه‌خانه یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور است و با استفاده از فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا در بخش بیولوژیک و گندزدایی طراحی شده است.

 

نیروگاهیان

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) دارای قابلیت تولید پساب با بهترین استاندارد زیست‌محیطی، تولید لجن با کلاس استاندارد جهانی و تولید حدود شش مگاوات برق است که قابلیت تزریق به شبکه سراسری کشور را دارد. این تصفیه‌خانه با فرایند لجن فعال پیشرفته و قابلیت حذف ازت و فسفر (فرآیندA2O) طراحی شده و پساب تولیدی آن با کیفیتی بالاتر از حد استاندارد برای تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی، استفاده در شهرک‌های صنعتی غیر غذایی و آبیاری فضای سبز برنامه‌ریزی شده است.
بر این اساس، فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس که امروز افتتاح شد، با ظرفیت ٢۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و اعتباری حدود ۱۷۵ میلیارد تومان برای جمعیتی معادل ١٢۵ هزار نفر طراحی شده است. این تصفیه‌خانه به دلیل موقعیت و اسکان جمعیت در مسکن مهر پردیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که بر اساس افق طرح سال ۱۴۲۰ برای جمعیت ۵۳۸ هزار نفری ایجاد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=45770
  • نویسنده : رویا مرادی‌زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.