7
با دستور رئیس جمهور در هفته چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

تصفیه‌خانه سرنی میناب با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد

  • کد خبر : 48618
  • 09 اردیبهشت 1400 - 21:45
تصفیه‌خانه سرنی میناب با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد
صبح امروز "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی"، رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی، پس از ارائه گزارش "سید حسن رضوي" مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروي ایران از محل پروژه، تصفیه‌خانه سرنی را با اعتبار 430 میلیارد تومان افتتاح کرد.

تصفیه‌خانه سرنی میناب در استان هرمزگان با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان در هفته چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز “حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی”، رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی، پس از ارائه گزارش “سید حسن رضوی” مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از محل پروژه، تصفیه‌خانه سرنی را با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.
این تصفیه‌خانه یکی از پروژه‌های مهم ملی و آخرین بخش از «طرح سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه‌خانه» است که با هدف تامین و ارتقای کمی و کیفی آب شرب منطقه احداث شده و با اتمام عملیات اجرایی آن، هم‌اکنون مردم منطقه از آب تصفیه‌شده بهره‌مند شدند.
تصفیه‌خانه سرنی دو مترمکعب بر ثانیه ظرفیت داشته و شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال‌سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول (Dissolved Air Flotation) است. در زمان اجرای این پروژه که سه سال به طول انجامیده، به طور متوسط ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند که از این تعداد، بالغ بر ۸۵ درصد از نیروهای بومی استان تامین شده است.

 

نیروگاهیان

*بهره‌برداری از پنجاهمین تصفیه‌خانه در دولت تدیبر و امید
“سیدحسن رضوی” مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در آئین افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: امروز پنجاهمین تصفیه‌خانه در دولت تدبیر و امید افتتاح و آب گوارا به مردم این منطقه در استان هرمزگان ارمغان ارائه خواهد شد.
وی افزود: تصفیه‌خانه سرنی میناب پنجاهمین تصفیه‌خانه‌ای است که در دولت تدبیر امید افتتاح خواهد شد و اکنون در جمع تلاشگران و زحمتکشان این پروژه که در چهارچوب سه بخش، ابتدا در سال ۹۸ سد سرنی و سامانه انتقال افتتاح شد و در اواسط دولت دوازدهم عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سرنی آغاز و ظرف سه سال به اتمام رسید و امروز با دستور ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.
وی افزود: برای اجرای تصفیه‌خانه سرنی به مبلغ ۱۵ میلیون یورو معادل ۴۳۰ میلیارد تومان از منابع وام بانک توسعه اسلامی استفاده شده است.
رضوی ادامه داد: استان هرمزگان از معدود استان‌هایی است که از سه منبع آب زیرزمینی، دریا و آب‌های سطحی برخوردار است که این سه منبع نقش مهمی در امنیت آبی و تامین آب استان دارد و سعی ما این است که به بهترین شکل از این سه منبع استفاده شود.
مدیرعامل شرکت آب و نیرو اظهار داشت: با زحمات دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو امروز آب گوارا را به عنوان نماینده دولت به مردم این استان ارمغان دادیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48618
  • نویسنده : مهدی کولیوند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.