9

تصفیه‌خانه شماره ۲ سقز افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 40097
  • 17 دی 1399 - 21:52
تصفیه‌خانه شماره ۲ سقز افتتاح می‌شود
"بهمن مرادنیا" در جریان بازدید از سد و پروژه خط انتقال چراغ ویس و تصفیه‌خانه آب شهرستان سقز، ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران تکمیل سد چراغ ویس، اظهار کرد: آب شرب سالم و پایدار شهر سقز در نتیجه بهره‌برداری از سد چراغ ویس و تصفیه‌خانه شماره 2 این شهرستان تامین خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: در پی تکمیل سد چراغ ویس سقز و به منظور بهره‌مندی مردم این شهر از آب سالم و پایدار، با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره ۲ و با استفاده از سد چراغ ویس آب شرب مردم سقز تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهمن مرادنیا” در جریان بازدید از سد و پروژه خط انتقال چراغ ویس و تصفیه‌خانه آب شهرستان سقز، ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران تکمیل سد چراغ ویس، اظهار کرد: آب شرب سالم و پایدار شهر سقز در نتیجه بهره‌برداری از سد چراغ ویس و تصفیه‌خانه شماره ۲ این شهرستان تامین خواهد شد.
وی از آبگیری سد چراغ ویس در سال‌جاری خبر داد و افزود: به‌دلیل اولویت و اهمیت بهره‌مندی مردم شهر سقز، امسال باید آبگیری این سد در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای کردستان قرار گیرد.
استاندار کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: این سد با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت یکی از مهمترین پتانسیل‌های توسعه شهرستان سقز به‌شمار می‌آید.
مرادنیا با بیان اینکه روستای میرده به دلیل قرارگیری در حاشیه سد چراغ ویس باید به صورت کامل جانمایی و جابجا انجام شود، ادامه داد: جانمایی سایت جدید روستای میرده در حال انجام بوده و مردم می‌توانند از سایت جدید برای استقرار کامل بهره‌مند شوند.

*اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در دوره بهره‌برداری از سد چراغ ویس

“کامران خرم” مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان همچنین در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه مراحل ساخت سدچراغ ویس به اتمام رسید و طبق چشم انداز تا افق ۱۴۲۵ این سازه مدرن می‌تواند آب شرب شهرستان سقز را تامین کند.
وی افزود: سد چراغ ویس در دوره بهره‌برداری به صورت مستقیم امکان اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر را خواهد داشت و از منافع حاصل از بهره‌برداری این سد می‌توان به توسعه گردشگری، ایجاد انگیزه ماندن روستائیان، گشایش اقتصادی، تأمین آب سالم و پایدار و کمک به حفظ محیط زیست، اشاره کرد.
خرم به وجود ۱۸ روستا در بالادست سد چراغ ویس اشاره کرد و اظهار داشت: از اهداف اصلی این سد تامین آب شرب سالم و با کیفیت شهرستان سقز بوده و به همین منظور سازه برج آبگیر در این سد تعبیه شده که می‌تواند در انتقال آب سالم به تصفیه‌خانه نقش بسزایی داشته باشد. لازم است شرکت آب و فاضلاب در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب این روستاها سریعاً اقدام کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان عنوان کرد: این پروژه تنها پروژه مهم در حوزه دریاچه ارومیه به‌شمار می‌آید که پیش از این صرفا هدفی جز تامین آب شرب سقز و روستاهای مسیر را دنبال نمی‌‎کرد.
خرم ادامه داد: با پیگیری استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توانستیم تخصیص ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سقز را احیا کرده و در لایحه ۱۴۰۰ اعتبار لازم جهت اجرای این طرح را جذب کنیم.
وی عنوان کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان در طرح آبرسانی به سقز هزینه شده تا علاوه بر ارتقای طرح، جهت استفاده حداکثری از آب ۶۰۰ لیتر بر ثانیه واحد ۲ را به مرحله اجرا برسانیم.
این مقام مسئول با اشاره به تامین دستگاه‌های ازن زن میکرواسترینر با هدف ارتقای تصفیه خانه فعلی، خاطرنشان کرد: ما تمام سعی خود را انجام دادیم تا تصفیه‌خانه‌ای راه‌اندازی کنیم که صرفا عمل تصفیه را در شرایط متعارف انجام ندهد و قابلیت و توان تصفیه آب در شرایط نامتعارف و مواجهه با مشکلات احتمالی مخزن را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40097
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.