5
معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد:

تصویب ۵۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب رشت

  • کد خبر : 70267
  • 15 بهمن 1400 - 21:47
تصویب ۵۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب رشت
"حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود 70 درصد فاضلاب خانگی به رودخانه‌های زرجوب، گوهررود و تالاب انزلی عملیات اجرایی پیش‌بینی شده نیازمند اعتباری به میزان 550 میلیارد تومان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای رودخانه‌های گوهررود، زرجوب و تالاب انزلی و ساماندهی فاضلاب رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید صولت مرتضوی” با اشاره به بازدید خود از تالاب و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب که به محلی برای ورود فاضلاب و آب‌های سطحی تبدیل شده است، گفت: در سفر استانی رئیس جمهور مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات فاضلاب شهری رشت مصوب و همچنین مقرر شد با مساعدت سازمان برنامه و بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اجرای این مصوبه تخصیص یابد تا این طرح در زمان تعیین شده یعنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

“حمیدرضا جانباز” مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود ۷۰ درصد فاضلاب خانگی به رودخانه‌های زرجوب، گوهررود و تالاب انزلی عملیات اجرایی پیش‌بینی شده نیازمند اعتباری به میزان ۵۵۰ میلیارد تومان است.

 

وی با اشاره به احجام این عملیات تصریح کرد: اجرای ۳۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوبی شهر رشت به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز، تکمیل بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب فخب شهر رشت و تکمیل ایستگاه پمپاژ زون مرکزی رشت و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ در جنوب تالاب عینک از اهم آنها است.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده، از ورود فاضلاب خانگی به تالاب عینک نیز جلوگیری می‌شود، افزود: ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر رشت نیز از ۴۲ هزار مترمکعب در شبانه روز به ۷۰ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.
حسینی همچنین خواستار تخصیص اعتبار پیش‌بینی شده طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب رشت و تخصیص صد در صد اعتبار مصوب سال ۱۴۰۰ در طرح‌های ایجاد تأسیسات فاضلاب رشت، بندرانزلی و صومعه سرا از تمامی سرفصل‌های اعتباری مصوب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=70267
  • نویسنده : لیلا علیزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.