5

تعداد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم در نیروگاه‌های خورشیدی کشور به ۱۴۷۰۰ شغل رسید

  • کد خبر : 4849
  • 26 اردیبهشت 1398 - 19:04
تعداد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم در نیروگاه‌های خورشیدی کشور به ۱۴۷۰۰ شغل رسید

امروزه انرژی‌های تجدیدپذیر علاوه بر مزایای فراوانی که در زمینه‌ی کاهش پیامدهای زیست‌محیطی‌، تغییر اقلیم، افزایش تنوع در سبد عرضه انرژی دارند، نقش مهمی را در ایجاد اشتغال ایفا نموده‌اند. نتایج بررسی آماریِ آن دفتر در ۱۰ نیروگاه خورشیدی کشور نشان می‌دهد میانگین اشتغال مستقیم ایجاد شده در بخش بهره‌برداری ۱/۳۷ نفر و در بخش […]

امروزه انرژی‌های تجدیدپذیر علاوه بر مزایای فراوانی که در زمینه‌ی کاهش پیامدهای زیست‌محیطی‌، تغییر اقلیم، افزایش تنوع در سبد عرضه انرژی دارند، نقش مهمی را در ایجاد اشتغال ایفا نموده‌اند. نتایج بررسی آماریِ آن دفتر در ۱۰ نیروگاه خورشیدی کشور نشان می‌دهد میانگین اشتغال مستقیم ایجاد شده در بخش بهره‌برداری ۱/۳۷ نفر و در بخش ساخت ۹/۴۲ نفر به ازای هر مگاوات بوده است. بر این اساس تعداد کل مشاغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده در نیروگاه‌های خورشیدی کشور تا کنون ۱۴۷۰۰ شغل برآورد می‌شود.

بر اساس این گزارش: از آنجا که ساخت پنل‌های خورشیدی حدود ۲۰ درصد از مشاغل در حوزه‌ی ساخت و تجهیز نیروگاه‌های خورشیدی را به خود اختصاص می‌دهد، استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور و توسعه آنها تاثیر عمده‌ای در افزایش اشتغال در این حوزه خواهد داشت. همچنین مطالعات انجام شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر (IRENA) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۰/۳ میلیون نفر در زمینه تجدیدپذیرها مشغول به فعالیت بوده‌اند که در این میان، بخش فتوولتائیک با ۳ میلیون و ۳۶۵ نفر بیشترین نرخ ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده است. بعلاوه این آژانس پیش‌بینی کرده است که ظرفیت نیروگاه‌های فتوولتائیک در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۶۳۴۸ گیگاوات و تعداد شاغلین در این حوزه به ۹/۱ میلیون نفر خواهد رسید. 

در حال حاضر، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده‌ی کشور بالغ بر ۳۰۵ مگاوات بوده و ۴۰۰ مگاوات دیگر نیز در حال نصب و راه‌اندازی می‌باشد.(ساتبا)

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=4849

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.