6
اخبار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران

تعمیرات اساسی نیروگاه گازی صوفیان آغاز شد

  • کد خبر : 35454
  • 17 آبان 1399 - 19:48
تعمیرات اساسی نیروگاه گازی صوفیان آغاز شد
این نیروگاه با چهار واحد گازی نقش مهمی در تامین برق منطقه داشته و یکی از نیروگاه‌های خود راه‌انداز در زمان خاموشی سراسری شبکه می‌باشد.

واحد یک نیروگاه گازی صوفیان جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ایلقار توکلی اسکویی، مدیر نیروگاه گازی صوفیان با اعلام این خبر افزود:‌ این نیروگاه با چهار واحد گازی نقش مهمی در تامین برق منطقه داشته و یکی از نیروگاه‌های خود راه‌انداز در زمان خاموشی سراسری شبکه می‌باشد.

توکلی اسکویی ادامه داد: جهت آماده سازی واحدهای نیروگاه گازی صوفیان برای تولید حداکثری در پیک تابستان سال آینده، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است که خروج ۹۰ روزه واحد یک نیروگاه گازی صوفیان از جمله برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

وی افزود: اورهال اساسی ژنراتور و دمونتاژ پره‌های متحرک، دیسک‌ها، بولت‌ها و انجام تست‌های لازم و در صورت لزوم تعویض آنها در توربوکمپرسور جهت افزایش راندمان واحد از جمله این برنامه است.

نیروگاهیان

مدیر نیروگاه گازی صوفیان اضافه کرد: احیا سیستم اعلان حریق برای افزایش سطح ضریب ایمنی، تعویض پایپینگ سیستم خنک‌کاری روغن برای بهبود راندمان خنک‌کاری، حذف محدودیت تولید ناشی از ازدیاد دمای روغن و تعویض و جایگزینی بریکر نوع خلا به جای بریکرهای روغنی خروجی ژنراتور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت خواهد بود.

نیروگاه گازی صوفیان در کیلومتر ۴۰ جاده تبریز به صوفیان قرار دارد و از چهار واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۲۵ مگاوات تشکیل شده است که بهره‌برداری و تعمیرات آن توسط پرسنل این نیروگاه انجام می‌شود.​​

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=35454
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.