3
با اتکا بر توان نیروهای متخصص داخلی؛

تعمیرات اساسی واحد گازی نیروگاه خلیج‌فارس پایان یافت

  • کد خبر : 74902
  • 23 فروردین 1401 - 13:45
تعمیرات اساسی واحد گازی نیروگاه خلیج‌فارس پایان یافت
نیروگاه خلیج فارس با برخورداری از ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی در ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس واقع شده است.

تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه گازی خلیج فارس با اتکا بر نیروهای متخصص داخلی و کسب سریع‌ترین رکورد زمانی پایان پذیرفت و این واحد وارد شبکه برق کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، امید رضا چوپانی، سرپرست شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس در جریان بازدید از این واحد نیروگاهی، گفت: تعمیرات اساسی واحد یادشده توسط نیروهای پیمانکار داخلی و بومی و با نظارت نیروهای توانمند و متخصص نیروگاه گازی خلیج فارس در کوتاه ترین زمان نسبت به سال‌های قبل و با کیفیت بسیار بالا انجام شده است.

وی ادامه داد: در طول انجام تعمیرات اساسی این واحد اقداماتی در بخش‌های مختلف از جمله تعویض پره‌های ثابت و متحرک، بازدید پره‌های کمپرسور، بازدید و تعویض قطعه محفظه احتراق، بازدید و تعویض قطعات ژنراتور و تجهیزات کمکی انجام شد و با توجه به کارکرد بالای برخی از قطعات و نیاز به بازسازی آن‌ها، قطعات مربوطه در سریع‌ترین زمان بازسازی و در واحد نصب شد.

 

نیروگاهیان

چوپانی اضافه کرد: باتوجه به منحصر به فرد بودن این نوع توربین در کشور و  دسترسی نداشتن به سازندگان و متخصصان خارجی بدلیل وجود تحریم ها، استفاده از پیمانکاران و نیروهای متخصص داخلی و بومی و همچنین دستیابی به کیفیت بالای قطعات از اهداف این شرکت بوده است.

سرپرست شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس اظهارداشت: کوتاه کردن زمان انجام تعمیرات اساسی با افزایش توان تخصصی نیروگاه متناسب با دانش و تکنولوژی روز دنیا، افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، ایجاد انگیزه و خلق ایده‌های نو در چشم‌انداز و برنامه سال جاری این شرکت است.

نیروگاه خلیج فارس با برخورداری از ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی در ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74902
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.