2

تعمیرات اساسی واحد ۴۴۰ مگاواتی نیروگاه نکا آغاز شد

  • کد خبر : 72877
  • 21 اسفند 1400 - 12:44
تعمیرات اساسی واحد ۴۴۰ مگاواتی نیروگاه نکا آغاز شد
سید موسی نظام‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: طبق دستورالعمل شركت سازنده، واحدهای بخار این نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت كاركرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت كاركرد تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند.

واحد چهار بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات، به منظور انجام پنجمین تعمیرات اساسی از زمان راه‌اندازی اولیه تاکنون و ارتقای آمادگی برای تولید در فصل تابستان از مدار خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سید موسی نظام‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخار این نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس پیش از این ۹ مرحله تعمیرات اساسی و نیمه اساسی در این واحد انجام شده است که تعمیرات جاری دهمین تعمیرات برنامه‌ریزی شده در این واحد از زمان راه‌اندازی اولیه تاکنون است.

 

نیروگاهیان

نظام زاده با بیان اینکه برای انجام این تعمیرات پیشگیرانه حدود ۱۱۰ روز زمان پیش‌بینی شده است، گفت: طبق برنامه انجام تعمیرات این واحد تا اوایل خرداد ماه سال آینده بطول می‌انجامد و تلاش خواهیم کرد واحد را در موعد مقرر به مدار تولید برگردانیم.

سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا تاکید کرد: همزمان با انجام تعمیرات اساسی واحد چهار بخار، علاوه بر اجرای بالغ هشت هزار فعالیت در برنامه زمان‌بندی تعمیرات، بیش از ۷۰ پروژه نیز درقالب پروژه‌های پیوست قرارداد و فعالیت‌های مازاد برنامه‌ریزی شده که در زمان تعمیرات انجام خواهد شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید دو هزار و ۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=72877
  • نویسنده : محمد یزدانی عبدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.