6

تعمیرات میان‌دوره‌ای واحد بخار نیروگاه نکا آغاز شد

  • کد خبر : 63397
  • 19 آبان 1400 - 12:44
تعمیرات میان‌دوره‌ای واحد بخار نیروگاه نکا آغاز شد
سیدموسی نظام‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی به مدت ۱۳ روز در تعمیرات میان‌دوره‌‌ای قرارگرفت.

واحد چهار بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا بمنظور انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای از مدار تولید خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سیدموسی نظام‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی به مدت ۱۳ روز در تعمیرات میان‌دوره‌‌ای قرارگرفت.
وی ادامه داد: در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌های مختلفی از قبیل: قلیاشوئی بویلر و ایرهیترها، رفع نشتی سمپل کولر مربوط به کنداکتیویته بخار زنده، بررسی درجه حرارت یاتاقان پمپ شماره یک آب دریا، ادامه اجرای پروژه بازیافت بخار فلاش تانک استیم ایرهیترها، بررسی وضعیت عایقی سطوح اطراف یاتاقان‌های ایرهیترها، بازدید از اکسپنشن خروجی پمپ‌های آب دریا، وکیوم دراپ تست کندانسورهای اصلی و فرعی، سرویس بانداسکرین، رادیوگرافی سقف بویلر، بازدید از پره ردیف آخر توربین فشار ضعیف و فیدپمپ توربینی و بررسی و درصورت نیاز جت پرشرکندانسورهای اصلی و فرعی بر روی تجهیزات واحد انجام می‌شود.

 

نیروگاهیان

نظام‌‎زاده تاکید کرد: از ابتدای راه‌اندازی واحد چهار بخار (سیزدهم آبان‌‎ماه ۱۳۵۹) تاکنون، پنج تعمیرات اساسی و پنج تعمیرات نیمه اساسی در این واحد انجام شده است و تعمیرات میان‌دوره‌ای واحدهای بخار نیز به فاصله هر شش ماه در هر سال و به منظور آمادگی واحدها جهت تولید پایدار برق انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=63397
  • نویسنده : محمد یزدانی عبدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.