5

تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار نیروگاه نکا آغاز شد

  • کد خبر : 124083
  • 12 اسفند 1402 - 12:51
تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار نیروگاه نکا آغاز شد
نوراله ادبی فیروزجائی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر، افزود: این واحد براساس برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبكه برق کشور از به مدت سه ماه از مدار خارج و تحت تعميرات نیمه اساسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  برق حرارتی، نوراله ادبی فیروزجائی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر، افزود: این واحد براساس برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور از به مدت سه ماه از مدار خارج و تحت تعمیرات نیمه اساسی قرار خواهد گرفت.
نوراله ادبی فیروزجائی با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار تعمیرات، نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای بخاری این نیروگاه، گفت: اهل فن بر این امر واقفند که واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می‌شوند اما عمر واحدهای نیروگاه نکا از ۴۵ سال گذشته است. لذا عمر بالای واحدها و لزوم آمادگی برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور به ویژه در پیک مصرف تابستان، مسئولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان می‌کند. به همین جهت کارکنان این مجموعه بزرگ با توانمندی، تعهد، تخصص و همت جهادی، بی‌وقفه در تلاشند تا نگذارند به دلیل کهنسالی نیروگاه خللی در تولید انرژی به وجود آید.
وی ادامه داد: در طول تعمیرات این واحد،‏ علاوه بر انجام هشت هزار فعالیت معمول پیش‌بینی شده، حسب نیاز ۱۵۵ پروژه نیز در قالب قرارداد فعالیت‌های مازاد و غیر معمول تعریف شده است که از اهم پروژه‌های مذکور می‌توان به ساخت و نصب بسکت‌های لایه گرم و لایه سرد ایرپری هیترها(پیش گرم‌کن هوای بویلر)، تعویض لوله‌های استیم کوئل، ورق‌های کانال دود و دوکش و لوله‌های درین زیر واحد اشاره کرد.
فیروزجائی یادآور شد: طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخار این نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزارساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند. بر همین اساس پیش از این پنج مرحله تعمیرات اساسی و پنج مرحله تعمیرات نیمه اساسی در این واحد انجام شد و تعمیرات جاری یازدهمین تعمیرات اساسی این واحد از زمان راه‌اندازی اولیه این واحد از دوم مهرماه ۱۳۵۸ تاکنون به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124083

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.