3
برای اولین بار در نیروگاه شهید رجایی درحال اجراست؛

تعمیرات همزمان ۶ واحد در نیروگاه شهید رجایی قزوین

  • کد خبر : 37720
  • 17 آذر 1399 - 13:16
تعمیرات همزمان ۶ واحد در نیروگاه شهید رجایی قزوین
برای نخستین بار در حوزه فعالیت‌های تعمیراتی این نیروگاه، تعداد 6 واحد بخاری و سیکل ترکیبی در مجموع با توان 900 مگاوات، به طور همزمان در دست تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

نیمی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین با مجموع توان ۹۰۰ مگاوات برای کسب آمادگی تولید در دست تعمیرات قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، برای نخستین بار در حوزه فعالیت‌های تعمیراتی این نیروگاه، تعداد ۶ واحد بخاری و سیکل ترکیبی در مجموع با توان ۹۰۰ مگاوات، به طور همزمان در دست تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

در این فصل از تعمیرات، ۲ واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۳ واحد گازی در مجموع با توان ۳۰۰ مگاوات و یک واحد بخاری سیکل ترکیبی با توان ۱۰۰ مگاوات تحت برنامه تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره ای قرار دارند.

هم اکنون برنامه تعمیراتی واحد شماره ۴ بخاری که تحت تعمیرات اساسی قرار دارد، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در واحد شماره ۳ بخاری نیز برنامه تعمیرات بازدید دوره ای در حال اجرا است.

در نیروگاه سیکل ترکیبی هم واحد شماره ۵ گازی تحت تعمیرات اساسی و RI، و واحد شماره ۲ گازی هم در دست تعمیرات اساسی قرار گرفته است.
در تازه‌ترین برنامه تعمیرات واحدهای این نیروگاه، واحد شماره یک گازی و واحد شماره یک بخاری سیکل ترکیبی هم برنامه تعمیرات بازدید دوره ای را طی می‌کنند.
هر ساله با پایان یافتن فصل پیک تابستان و کاهش نیاز مصرف کنندگان به انرژی الکتریکی، واحدهای نیروگاهی برای کسب آمادگی تولید برق، تحت انواع تعمیرات اساسی، بازدیدهای دوره ای و … قرار می‌گیرند که امسال نیز فصل تعمیرات در نیروگاه شهید رجایی، به مانند دوره های پیشین با پایان تابستان، از نیمه دوم شهریور، آغاز شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37720
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.