2
در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو عنوان شد:

تعمیرات واحدهای نیروگاه نکا قبل از پیک مصرف تابستان پایان می‌یابد

  • کد خبر : 74638
  • 20 فروردین 1401 - 18:38
تعمیرات واحدهای نیروگاه نکا قبل از پیک مصرف تابستان پایان می‌یابد
سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به تعمیرات واحد بخار سیکل‌ترکیبی و واحد یک گازی نیروگاه، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم هر دو واحد قبل از پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری برق کشور متصل شوند.

سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: تعمیرات تمامی واحدهای نیروگاه شهید سلیمی نکا قبل از شروع پیک مصرف تابستان امسال به پایان خواهد رسید تا این مجموعه آماده تولید برق پایدار در روزهای اوج مصرف برق کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسینعلی تازیکی در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو ضمن اشاره به تعمیرات اساسی واحد چهار بخار نیروگاه نکا، افزود: این واحدها بزرگ‌ترین واحدهای بخار کشور هستند که با تلاش پرسنل مجموعه روند تعمیرات رو به رشد بوده و با ایجاد قابلیت ساخت قطعاتی چون پرههای توربین‌های فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف توسط شرکت‌های دانش بنیان، این واحد قبل از پیک بار تابستان به مدار تولید خواهد آمد.

سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به تعمیرات واحد بخار سیکل‌ترکیبی و واحد یک گازی نیروگاه، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم هر دو واحد قبل از پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری برق کشور متصل شوند.

وی پروژه آب شیرینکن را یکی از طرح‌های مهم و در دست اقدام نیروگاه دانست و گفت: بدلیل کاهش چشمگیر سطح و کیفیت آب چاه‌های زیرزمینی نیروگاه بویژه در ماه‌های گرم سال و همزمانی با فصل کشاورزی که منجر به محدودیت تولید میشد، با احداث آب شیرین کن و به مدار آمدن دو فاز از سه فاز با ظرفیت هر فاز دو هزار مترمکعب در شبانه روز، با انجام اصلاحات مهندسی حداکثر تا آخر فروردین امسال هر سه فاز قابل بهره‌برداری هستند که با به مدار آمدن هر سه فاز، روزانه ۶ میلیون لیتر آب شیرین تولید خواهد شد.

 

نیروگاهیان

تازیکی شروع لایروبی حوضچه آرامش را از اقدامات دیگر شرکت عنوان کرد و گفت: اگر چه لایروبی حوضچه آرامش است اما در تلاشیم تا با باز کردن مسیر اصلی آب دریا از محدودیت تولید واحدها در تابستان جلوگیری کنیم.

وی نقش نیروگاه نکا در پایداری شبکه برق کشور و روند روبه رشد مصرف برق کشور بویژه استان مازندران در پیک تابستان با توجه به مهمان‌پذیر بودن استان را عامل تصویب طرح و توسعه سیکلترکیبی بیان کرد و گفت: با توجه به آماده بودن برخی زیرساخت‌ها و داشتن توجیه فنی و اقتصادی، احداث دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات در فاز اول در حال اجرا است که در فاز بعدی یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیز به آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74638
  • نویسنده : محمد یزدانی عبدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.