3

تعمیرات واحد ۱۲۰ مگاواتی نیروگاه اصفهان آغاز شد

  • کد خبر : 118633
  • 19 آذر 1402 - 13:49
تعمیرات واحد ۱۲۰ مگاواتی نیروگاه اصفهان آغاز شد
حسین امنیه، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با اشاره به انجام تعمیرات نیمه اساسی واحد ۱۲۰ مگاواتی این نیروگاه جهت کسب آمادگی تولید برق در پیک مصرف، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این واحد به مدت ۴۵ روز تحت تعمیرات نیمه اساسی قرار خواهد گرفت.

واحد شماره سه بخار نیروگاه اصفهان با ظرفیت نامی ۱۲۰ مگاوات برای انجام تعمیرات نیمه اساسی از شبکه سراسری برق خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسین امنیه، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با اشاره به انجام تعمیرات نیمه اساسی واحد ۱۲۰ مگاواتی این نیروگاه جهت کسب آمادگی تولید برق در پیک مصرف، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این واحد به مدت ۴۵ روز تحت تعمیرات نیمه اساسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در تعمیرات نیمه اساسی این واحد فعالیتهای مهمی از قبیل: رفع عیب از ترانس اصلی واحد و لرزش بالای یاتاقان یک ژنراتور در حال انجام است.

امنیه افزود: با توجه به نتایج گازکروماتوگرافی ترانس و افزایش میزان گازهای قابل احتراق محلول در روغن، مقرر گردید ترانس اصلی واحد باز و اکتیو پارت بازدید و در صورت مشاهده عیوب نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: با توجه به بالا بودن لرزش یاتاقان یک ژنراتور، مقرر گردید ضمن بازدید از یاتاقانها، روتور ژنراتور و پره‌های خنک‌کاری و در صورت امکان بازدید از گوه‌ها و دمپینگ رینگ‌ها، اقدامات لازم جهت رفع عیوب مشاهده شده انجام پذیرد.

 

 

نیروگاهیان

وی در پایان افزود: در این تعمیرات علاوه بر رفع عیب از ژنراتور و ترانس اصلی واحد، شست‌وشو و تمیزکاری داخل لوله‌های کلیه مبدل‌های حرارتی شامل کندانسور، کولرهای روغن، کولرهای کلوز سیکل و کولرهای هیدروژن، سرویس ایستگاه گاز، تست مقاومت عایقی موتورهای فشار قوی و کابل‌های متصل به آن، انجام هیدرو تست بویلر جهت بررسی وضعیت لوله‌های بویلر، رفع نشت حرارت از بدنه بویلر با توجه به نتایج ترموگرافی و… توسط متخصصان این نیروگاه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=118633
  • نویسنده : محسن کاظمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.