3

تعمیرات ۳ واحد نیروگاه گازی زاهدان آغاز شد/ رفع محدودیت و افزایش تولید برق نیروگاه

  • کد خبر : 115152
  • 07 آبان 1402 - 12:35
تعمیرات ۳ واحد نیروگاه گازی زاهدان آغاز شد/ رفع محدودیت و افزایش تولید برق نیروگاه
مرادبخش بامری با بیان این مطلب، افزود: پس از سپري شدن تابستان بسيار گرم امسال و با شروع روند كاهشي مصرف برق كشور، واحد شماره یک نیروگاه گازی زاهدان جهت تعمیرات اساسی و به منظور رفع محدوديت‌هاي توليدي از مدار تولید برق خارج شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های استان سیستان‌وبلوچستان از آغاز تعمیرات واحدهای یک، پنج و ۶ نیروگاه گازی زاهدان جهت آمادگی این نیروگاه برای تولید برق پایدار در پیک تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مرادبخش بامری با بیان این مطلب، افزود: پس از سپری شدن تابستان بسیار گرم امسال و با شروع روند کاهشی مصرف برق کشور، واحد شماره یک نیروگاه گازی زاهدان جهت تعمیرات اساسی و به منظور رفع محدودیت‌های تولیدی از مدار تولید برق خارج شده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان تعمیرات اساسی این واحد اقداماتی از قبیل: دمونتاژ و مونتاژ بخش‌های توربین کمپرسور، بازدید یاتاقان‌های توربو کمپرسور، دمونتاژ و مونتاژ جعبه دنده‌بار، دمونتاژ و مونتاژ جعبه کمکی، تعمیر اساسی دیزل راه‌انداز، تعمیرات اساسی روتور ژنراتور، بازدید استاتور، تست رله‌ها و تست کارت های اسپیدترونیک، باسازی سایلنسرها و عایق‌های اصلی اگزوز و… انجام خواهد شد که با اجرای این پروژه شاهد رفع محدودیت و افزایش تولید حداکثری این واحد ۲۵ مگاواتی خواهیم بود.

بامری از خروج واحد شماره پنج نیروگاه به منظور انجام تعمیرات و بازدید محفظه احتراق جهت آمادگی تولید خبر داد و افزود: در مدت زمان تعمیرات این واحد نیز اقداماتی از قبیل: بازدید لاینرها، فایر تیوپ‌ها و ریتینرها، بازدید و سرویس نازل سوخت پاش، سرویس و تعویض چک والوهای مسیر سوخت و اندازه‌گیری حرکت محوری روتور توربو کمپرسور انجام خواهد شد که با اجرای این پروژه شاهد رفع محدودیت و افزایش تولید حداکثری این واحد ۲۵ مگاواتی خواهیم بود.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای استان سیستان و بلوچستان به خروج واحد ۱۶ نیروگاه گازی زاهدان جهت انجام تعمیرات و بازدید محفظه احتراق اشاره کرد و گفت: بازدید لاینرها، فایر تیوپ‌ها، ریتینرها و بازدید و سرویس نازل سوخت پاش، سرویس و تعویض چک والوهای مسیر سوخت و اندازه‌گیری حرکت محوری روتور توربو کمپرسور از جمله فعالیت‌هایی است که در مدت زمان تعمیرات این واحد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ارتقای سطح تولید برق در نیروگاه گازی زاهدان مهمترین رویکرد این شرکت و در تلاشیم با برنامه‌ریزی هدفمند شاهد تولید حداکثری واحدهای این نیروگاه در تابستان سال آینده باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=115152
  • نویسنده : رحمان معین فر
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.