5

تعمیر اساسی سیم پیچ استاتور نیروگاه دز

  • کد خبر : 26234
  • 13 خرداد 1399 - 13:00
تعمیر اساسی سیم پیچ استاتور نیروگاه دز
رضا بابادی‌ سلطان‌پور اظهار داشت: در پی بروز صدای غیرعادی هنگام اعمال بار حداکثری در واحد شماره هشت نیروگاه سد دز، این واحد برای بررسی از مدار تولید خارج، که به دنبال آن توسط کارشناسان خوزستانی عیب یابی شد.

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه دز از انجام تعمیرات اساسی هسته سیم پیچ استاتور واحد شماره هشت این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، رضا بابادی‌ سلطان‌پور اظهار داشت: در پی بروز صدای غیرعادی هنگام اعمال بار حداکثری در واحد شماره هشت نیروگاه سد دز، این واحد برای بررسی از مدار تولید خارج، که به دنبال آن توسط کارشناسان خوزستانی عیب یابی شد.

وی با بیان اینکه تشخیص صدای غیرعادی در هسته استاتور کاری تخصصی و شناسایی آن تحت فرکانس‌های مختلف با تکنیک‌های ارتعاش سنجی و التراسونیک انجام شد، افزود: این عملیات با باز و بسته نمودن کلیه کاورهای بالا و پایین ژنراتور، لاین‌های ترمز واحد، دمونتاژ و خارج کردن یک عدد قطب برای دسترسی، عملیات ترمیم هسته استاتور با چرخش دستی واحد انجام شد و تعداد ۱۴۷ نقطه ترمیمی هسته به‌همراه شستشو با الکل، هواگیری و تمیزکاری هسته انجام گرفت.

نیروگاهیان

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه دز بیان کرد: عمر بالای ژنراتورهای نیروگاه دز و فرسودگی در ورقه‌های هسته باعث ورقه ورقه شدن هسته شده و ضمن آسیب‌رساندن به شینه‌های استاتور، تولید صدای غیرعادی می کرد.

وی عنوان کرد: واحد شماره هشت این نیروگاه پس از انجام عملیات تعمیر و ترمیم هسته استاتور در سلامت کامل با شبکه سراسری برق کشور سنکرون و سپس تحویل کارشناسان بهره برداری نیروگاه سد دز شد.

سد و نیروگاه دز، نخستین نیروگاه برق آبی کشور می باشد که با ظرفیت ۵۲۰ مگاوات در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.

سد بتنی دز که از نوع برق آبی است نقش مهمی در کنترل سیلاب مناطق بالادست دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26234

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.