5

تعمیر نیروگاه‌های برق عراق و سوریه توسط مهندسان ایرانی/ تولید ۱۰ هزار قطعه پره نیروگاهی توسط متخصصان داخلی

  • کد خبر : 59985
  • 08 مهر 1400 - 11:48
تعمیر نیروگاه‌های برق عراق و سوریه توسط مهندسان ایرانی/ تولید ۱۰ هزار قطعه پره نیروگاهی توسط متخصصان داخلی
عبدالرسول پیشاهنگ در جریان بازدید وزیر برق عراق از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۱۹۸۰ در ایران پایه‌گذاری شده است، افزود: در دهه هشتاد و پس از خروجی شرکت‌های خارجی‌ از ایران، این شرکت تمام امور تعمیرات نیروگاه‌های کشور را بر عهده گرفته است.

مسئول شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار قطعه پره نیروگاهی توسط کارگاه‌های ساخت این شرکت تولید شده است، گفت: این شرکت سال گذشته علاوه بر ساخت یک روتور کامل واحد بخار، موفق به تعمیر ۳۵ روتور در این مجموعه شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، عبدالرسول پیشاهنگ در جریان بازدید وزیر برق عراق از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۱۹۸۰ در ایران پایه‌گذاری شده است، افزود: در دهه هشتاد و پس از خروجی شرکت‌های خارجی‌ از ایران، این شرکت تمام امور تعمیرات نیروگاه‌های کشور را بر عهده گرفته است.
وی یادآور شد: در سال ۱۹۹۰ این شرکت وارد حوزه نصب نیروگاه‌ها از جمله واحدهای برقابی شده و در سال ۱۹۹۵ قسمت‌هایی از این مجموعه جدا شده و شرکت جدیدی را تشکیل داده‌اند. از آن سال به بعد این شرکت اختصاصا کارهای سرویس و نگهداری را در دستور کار قرار داده و هم‌اکنون اکثر نیروگاه‌های کشور توسط این شرکت سرویس می‌شود.

 

نیروگاهیان

مسئول شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با تاکید بر اینکه در تلاشیم ظرف ماه‌های آینده دفتر این شرکت را در بغداد افتتاح کنیم، ادامه داد: در سال گذشته تعمیرات واحد سه نیروگاه المسیب عراق توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران انجام شده در حالی که شرکت‌های GE و زیمنس از تعمیر آن سر باز زدند و هم اکنون در کشور سوریه نیز سرویس واحدهایی که توربین و ژنراتور آن‌ها توسط داعش تخریب شده در دستور کار قرار گرفته است.
پیشاهنگ با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی واحدهای تولید برق شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی .قند وسیمان بر عهده این مجموعه است، اضافه کرد: همچنین در این مجموعه سالن بالانسی وجود دارد که می‌توانیم روتورهای تا وزن هشت تن را حدود هشت هزار دور و روتورهای سنگین را تا سه هزار و ۴۰۰ دور بالانس کنیم. همچنین ترانسفورماتورهای بزرگ قدرت تا ۴۰۰ مگاولت آمپر و ۴۰۰ کیلوولت نیز در این شرکت تعمیر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=59985
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.