1
در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام رسید؛

تعمیر و راه اندازی واحد شماره دو بخار نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 110828
  • 05 شهریور 1402 - 12:33
تعمیر و راه اندازی واحد شماره دو بخار نیروگاه شهید رجایی
بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی  شهیدرجایی در توضیح این خبر اظهار داشت: به دنبال اشکال در سیستم کولینگ اصلی واحد شمار دو بخاری سیکل ترکیبی این نیروگاه، متخصصان تعمیرات توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، پس از رفع اشکال و تعمیرات لازم، این واحد را دوباره وارد مدار تولید نمایند.

واحد شماره دو بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی که به صورت غیرمترقبه از مدار تولید خارج شده بود، درکوتاه ترین زمان ممکن، تعمیر و به شبکه سراسری متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در توضیح این خبر اظهار داشت: به دنبال اشکال در سیستم کولینگ اصلی واحد شمار دو بخاری سیکل ترکیبی این نیروگاه، متخصصان تعمیرات توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، پس از رفع اشکال و تعمیرات لازم، این واحد را دوباره وارد مدار تولید نمایند.

غنوی تصریح کرد: هنگام تغییر تغذیه واحد از ترانس اصلی به ترانس کمکی کلید اصلی ورودی سوئیچگیر ۶/۶کیلوولت واحد دچار حریق شده که بلافاصله با فراخوان گروه ایمنی در کوتاه ترین  زمان ممکن حریق اطفاء و از سرایت آتش به دیگر واحد ها و تجهیزات واحد جلوگیری شد.

 

 

نیروگاهیان

غنوی خاطرنشان کرد: پس از اطفاء و اطمینان از ایمن بودن محیط تیم های تعمیراتی نیروگاه فراخوان شده و درمرحله اول اقدام به جدا سازی سلول آسیب دیده نمودند، بطوریکه ورودی و خروجی های کلیه اتصالات به سمت سوئیچگیر ۶/۶ کیلو ولت به صورت کامل ایزوله شده و واحد در کمترین زمان ممکن با تلاش جهادی متخصصان تعمیرات دوباره به مدار تولید بازگشت.

وی افزود:با بازگشت دوباره واحد شماره ۲بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی قزوین، حدود ۱۰۰مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شد تا کمترین خللی در تامین برق پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان ایجاد نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=110828
  • نویسنده : امیرحسین ایرانخواه
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.