3
برای اولین بار انجام شد؛

تعویض ترانسدیوسرهای الکتریکی نیروگاه بخار در نیروگاه شهیدرجایی

  • کد خبر : 100244
  • 15 فروردین 1402 - 12:42
تعویض ترانسدیوسرهای الکتریکی نیروگاه بخار در نیروگاه شهیدرجایی
جواد دوستی در این باره اظهارداشت: تعویض ترانسدیوسرهای مربوط به پارامترهای الکتریکی ژنراتور، ترانسفورماتور اصلی و ترانسفورماتور یونیت واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره دو نیروگاه بخار برای اولین بار با تکیه بر توان متخصصان این نیروگاه به پایان رسید.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه‌ شهید رجایی قزوین گفت: برای اولین بار تعویض ترانسدیوسرهای الکتریکی نیروگاه بخار در نیروگاه شهید رجایی قزوین با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، جواد دوستی در این باره اظهارداشت: تعویض ترانسدیوسرهای مربوط به پارامترهای الکتریکی ژنراتور، ترانسفورماتور اصلی و ترانسفورماتور یونیت واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره دو نیروگاه بخار برای اولین بار با تکیه بر توان متخصصان این نیروگاه به پایان رسید.

دوستی تصریح کرد: از زمان نصب و راه اندازی واحدهای بخار این نیروگاه تاکنون، ترانسدیوسرهای مربوط به پارامترهای الکتریکی این واحدها تعویض نشده بود که با بهره گیری از توانمندی صنعتگران، ترانسدیوسرهای واحد شماره دو نیروگاه بخار با ترانسدیوسرهای قابل برنامه ‌ریزی که مطابق با دانش و تکنولوژی  روز ساخته شده‌اند، جایگزین شدند.

وی یادآورشد: ترانسدیوسرها، وظیفه ارسال پارامترهای مختلف الکتریکی از جمله ولتاژ، جریان، توان اکتیو، توان راکتیو، ضریب توان و فرکانس ژنراتور، ترانس اصلی، ترانس یونیت و مصرف داخلی را به سیستم‌های کنترل، اندازه گیری و DAS بر عهده دارند.

 

 

نیروگاهیان

دوستی افزود: این پروژه با تکیه بر توان متخصصان داخلی و همکاری امور تعمیرات الکتریک نیروگاه بخار با گروه الکتریک نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی معاونت مهندسی و برنامه ریزی و بدون استفاده از خدمات فنی شرکت‌های خارجی و پیمانکاری انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=100244
  • نویسنده : سید محمد احمدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.