5

تعویض و برنامه ریزی واحد پردازنده مرکزی سیستم حفاظت واحد ۳ نیروگاه مسجدسلیمان

  • کد خبر : 88168
  • 29 مهر 1401 - 21:30
تعویض و برنامه ریزی واحد پردازنده مرکزی سیستم حفاظت واحد ۳ نیروگاه مسجدسلیمان
“امیر محمودی” با اعلام این خبر افزود : واحد شماره ۳ نیروگاه مسجدسلیمان با دریافت آلارم غیر فعال شدن سیستم حفاظت از آمادگی بهره برداری خارج گردید که پس از بررسی اولیه کارشناسی اشکال سخت افزاری و نرم افزاری در پردازنده مرکزی سیستم B حفاظت واحد شناسایی که جهت رفع آن گروه تخصصی آزمایشگاه الکترونیک و کنترل این شرکت وارد فرایند رفع اشکال شدند.

معاون نیروگاهی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از تعمیر سیستم حفاظت واحد شماره ۳ نیروگاه مسجدسلیمان بصورت تخصصی با کمترین زمان خاموشی واحد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از تابا خبر،‌ “امیر محمودی” با اعلام این خبر افزود : واحد شماره ۳ نیروگاه مسجدسلیمان با دریافت آلارم غیر فعال شدن سیستم حفاظت از آمادگی بهره برداری خارج گردید که پس از بررسی اولیه کارشناسی اشکال سخت افزاری و نرم افزاری در پردازنده مرکزی سیستم B حفاظت واحد شناسایی که جهت رفع آن گروه تخصصی آزمایشگاه الکترونیک و کنترل این شرکت وارد فرایند رفع اشکال شدند.

 

 

نیروگاهیان

محمودی افزود : با بررسی های و تست های آزمایشگاهی، یکی از CPU‌ ها از نظر فیزیکی دچار اشکال شده بود که با هماهنگی های انجام شده با کارشناسان شرکت بهره بردار یک عدد یدکی خام (بدون برنامه) از انبار تحویل و با تراشه معیوب تعویض گردید که به دلیل پاک شدن برنامه و نبود نسخه پشتیبان با استفاده از سیستم های واحد مشابه اطلاعات لازم دانلود و در تراشه جدید بارگزاری گردید و در انتها با انجام تست های آزمایشگاهی و کسب نتیجه مطلوب، سیستم حفاظت با شرایط عادی در مدار بهره برداری قرار داده شد و آمادگی واحد جهت بهره برداری به مرکز کنترل اعلام گردید.

وی در پایان گفت : این عملیات به دلیل حساسیت بالای سیستم حفاظت و همچنین تکنولوژی الکترونیک و کنترلی که در ساخت رله های حفاظتی استفاده شده در نوع خود کم نظیر بوده و با داشتن تخصص و امکانات آزمایشگاهی شرکت تعمیرات نیروگاه های برقابی خوزستان، وابستگی خدمات تخصصی کنترل و الکترونیک نیروگاه ها به خارج از مجموعه کاملاً قطع شده است که بزرگترین مزیت آن سرعت عمل رفع اشکال و آماده سازی سیستم ها می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=88168
  • ارسال توسط :
  • منبع : تابا خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.