5

تفاهم‌نامه احداث واحدهای جدید گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم‌آباد به امضا رسید

  • کد خبر : 27469
  • 01 تیر 1399 - 19:02
تفاهم‌نامه احداث واحدهای جدید گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم‌آباد به امضا رسید
این تفاهم‌نامه میان بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار، شرکت تولید نیروی برق حرارتی به عنوان سرمایه‌پذیر و نماینده وزارت نیرو و گروه مپنا به عنوان پیمانکار و سازنده توربین‌ها به امضا رسیده است.

تفاهم‌نامه احداث واحدهای سه و چهار بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و مدیران عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی، این تفاهم‌نامه میان بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار، شرکت تولید نیروی برق حرارتی به عنوان سرمایه‌پذیر و نماینده وزارت نیرو و گروه مپنا به عنوان پیمانکار و سازنده توربین‌ها به امضا رسیده است.

از ابتدای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان برای ساخت این نیروگاه هزینه شده است و تامین منابع مالی واحدهای جدید گازی این نیروگاه نیز توسط این بنیاد صورت خواهد گرفت.

نیروگاهیان

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در این مراسم، گفت:‌ بنابر اعلام رئیس بنیاد مستضعفان تمامی درآمدهای حاصل از فروش برق واحدهای یک و دو این این نیروگاه صرف تکمیل واحدهای جدید آن خواهد شد؛ بر همین اساس مجموعه برق حرارتی نیز درتلاش است تا منابع مالی لازم را در موعد مقرر پرداخت کند.

وی تاکید کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با مجموعه صبا انرژی امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن واحدهای گازی نیروگاه در اختیار شبکه برق کشور قرار بگیرد و بخش بخار و واحد سوم گاز نیروگاه با همکاری گروه مپنا در پیک سال آینده وارد مدار برق کشور شود.

طرزطلب اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با همکاری گروه مپنا و بنیاد مستضعفان برای توسعه این نیروگاه شاهد تامین و تزریق ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری باشیم.

پرویز فتاح، رئیس‌بنیاد مستضعفان نیز در این مراسم میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برای تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد را حدود هفت هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ با اقدامات صورت گرفته در این بخش شاهد خودکفایی استان لرستان در زمینه تولید برق باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27469

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.