2

تقدیر صنعت برق از مقام‌ شامخ سردار شهید سید رضی موسوی

  • کد خبر : 120292
  • 30 دی 1402 - 13:31
تقدیر صنعت برق از مقام‌ شامخ  سردار شهید سید رضی موسوی
این شهید والامقام از جمله رزمندگان زنجانی دوران دفاع مقدس بود و به عنوان مسوول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» در سوریه حضور داشت که روز دوشنبه چهارم دی ماه جاری در حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری تسنیم، بزرگداشت یاد و خاطره و تجلیل از مقام شامخ سردار شهید اسلام سیدرضا موسوی (سیدرضی موسوی) با حضور خانواده آن شهید بزرگوار در مراسم پایانی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «خانه روشن» برگزار شد.

این شهید والامقام از جمله رزمندگان زنجانی دوران دفاع مقدس بود و به عنوان مسوول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» در سوریه حضور داشت که روز دوشنبه دی ماه جاری در حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

درحاشیه این مراسم سید صادق موسوی فرزند این شهید در سخنانی گفت: پدرم به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید.

همچنین در این مراسم که با حضور مدیران و مسولان زنجان و فرماندهان سپاه استان برگزار شده بود، از تصویر این شهید که توسط
استاد حسن ترخوانه طراحی گردید، رونمایی و به خانواده ایشان اهدا شد.

حمیدرضا پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع توانیر  در مراسم پایانی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «خانه روشن»، سیاست کلان و ملی صنعت برق را استفاده از همه ظرفیتها برای ایجاد گفتمان مشترک بین صنعت برق و مردم عنوان و جشنواره فیلم کوتاه را استفاده از ظرفیت هنرمندان در این زمینه ذکر کرد.

وی همچنین بر لزوم ایجاد گفتمان و زبان مشترک با مصرف کنندگان به عنوان سیاست کلان و ملی صنعت برق تاکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیتهای کشور در جهت تحقق این امر شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر مصرف انرژی را دغدغه جدی کشور در سطح کلان و ملی عنوان کرد که در بخش برق رشد ۵ تا ۶ درصدی مصرف، احداث سالانه ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به ارزش حدود ٢۵� هزار میلیارد تومان را طلب می کند که برای تهیه این مقدار انرژ ی برق حتی اگر کل درآمد صنعت برق را نیزهزینه کنیم جوابگو نخواهیم بود. در مجموع سرمایه اولیه مورد نیاز در بخشهای تولید ،انتقال و توزیع ٢ برابر درآمد صنعت برق است.

پیرپیران با اشاره به مباحث متعددی که در زمینه اوج بار شبکه و مدیریت مصرف برق وجود دارد، موفقیت در این عرصه را مستلزم استفاده از همه ظرفیتها به ویژه اصحاب هنر و رسانه برای ایجاد زبان مشترک بین صنعت برق با مصرف کنندگان در بخشهای خانگی، صنعتی، کشاورزی و… عنوان کرد و نصب کنتورهای هوشمند را تلاشی در این زمینه برای ایجاد تعامل دوسویه با مردم برشمرد تا با همکاری یکدیگر از ثروت ملی و منابع نسل آینده حفاظت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: درمقایسه با افزایش مصرف برق دنیا، نیزرشد مصرف در ایران بسیار بالاست برای مدیریت مصرف برق، دست یاری به سوی هنرمندان دراز کرده ایم تا فرهنگ صحیح مصرف کردن را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی مختلف در حوزه فرهنگ سازی و نهادینه کردن مصرف برق راهکاری است که شرکت توانیر دنبال می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=120292

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.