2
معاون راهبری تولید برق حرارتی:

تقویت شبکه برق خوزستان با احداث واحدهای بخار نیروگاه افق ماهشهر/ استفاده از مازوت آخرین راهکار برای تولید برق مشترکان است

  • کد خبر : 69542
  • 07 بهمن 1400 - 19:13
تقویت شبکه برق خوزستان با احداث واحدهای بخار نیروگاه افق ماهشهر/ استفاده از مازوت آخرین راهکار برای تولید برق مشترکان است
اسکندری با اشاره به مشکلات نقدینگی موجود در صنعت برق حرارتی، گفت: هدفمندی و مدیریت هزینه‌های تعمیراتی و جاری در کنار تشکیل کمیته‌های ارزشیابی فعالیت‌ها از جمله راهکاری مطمئن جهت پویایی نیروگاه‌ها و تقویت روند تولید این انرژی حیاتی است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به برنامه این مجموعه برای احداث واحدهای بخار نیروگاه افق ماهشهر، گفت: با احداث این واحدها شاهد تقویت شبکه برق خوزستان و ارتقای سطح خدمت‌رسانی این نیروگاه به مردم و صنایع مستقر در این شهرستان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ناصر اسکندری در جریان سفر به استان خوزستان با اشاره به اهمیت نیروگاه افق ماهشهر در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع مستقر در جنوب‌شرق خوزستان، افزود: تسریع در احداث و راه‌اندازی واحد‌های بخار، بهسازی زیرساخت‌ها و سازه‌های صنعتی و عمرانی، رفع موانع اداری و مجوزات قانونی جهت حضور هدفمند در بازار انرژی و رفع چالش‌های فنی از جمله مسائلی است که در خصوص این نیروگاه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی همچنین بر اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی و رفع چالش‌های فنی نیروگاه رامین اهواز تا پیش از فرا رسیدن پیک تابستان سال آینده تاکید کرد و افزود: نیروگاه رامین یکی از حساس‌ترین واحدهای تولید برق حرارتی کشور در پشتیبانی از شبکه سراسری است و تنوع تجهیزات و اجرای عملیات‌های متعدد تعمیراتی و بهره‌برداری در این نیروگاه باعث ارتقای سطح تخصص و تجربه کارکنان صنعت برق شده است.

 

نیروگاهیان

اسکندری با تاکید بر اینکه افت دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیری موجب افزایش شدید مصرف گاز بخش خانگی و محدودیت در تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها شده است، ادامه داد: امیدواریم با گذر از پیک مصرف گاز و بهبود روند تامین آن برای نیروگاه‌ها شاهدم مازوت‌سوزی هیچ نیروگاهی نباشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی تولید برق پایدار با مصرف گاز طبیعی را اولویت شرکت برق حرارتی عنوان کرد و گفت: استفاده از سوخت مازوت آخرین راهکار این مجموعه جهت جهت در مدار نگهداشتن نیروگاه‌ها و تولید برق مورد نیاز مشترکان است. استفاده از مازوت ضمن آسیب‌های فنی به واحدهای نیروگاهی و تحمیل هزینه‌های هنگفت موجب خروج اضطراری واحدهای نیروگاهی و نهایتا کاهش سطح تولید برق می‌شود.

اسکندری با اشاره به مشکلات نقدینگی موجود در صنعت برق حرارتی، گفت: هدفمندی و مدیریت هزینه‌های تعمیراتی و جاری در کنار تشکیل کمیته‌های ارزشیابی فعالیتها از جمله راهکاری مطمئن جهت پویایی نیروگاه‌ها و تقویت روند تولید این انرژی حیاتی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=69542
  • نویسنده : شهریار بهلول
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.