8

تلاش هند برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در امتداد مرزهای پاکستان

  • کد خبر : 8803
  • 02 آبان 1398 - 19:43
تلاش هند برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در امتداد مرزهای پاکستان

تلاش هند برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در امتداد مرزهای پاکستان یک مقام ارشد دولت هند روز سه‌شنبه اعلام کرد که در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین وابستگی به نفت، دهلی نو قصد دارد چندین نیروگاه بادی و خورشیدی در امتداد مرزهای غربی کشور احداث کند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، […]

تلاش هند برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در امتداد مرزهای پاکستان

یک مقام ارشد دولت هند روز سه‌شنبه اعلام کرد که در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین وابستگی به نفت، دهلی نو قصد دارد چندین نیروگاه بادی و خورشیدی در امتداد مرزهای غربی کشور احداث کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، دولت هند که با رکورد اقتصادی این کشور روبرو شده، در سه سال گذشته بودجه طرح های انرژی تجدیدپذیر را تا سه برابر افزایش داده است.  این پروژه ها با هدف کاهش وابستگی به واردات نفت انجام می شوند.

“آنند کومار” معاون وزیر انرژی های تجدیدپذیر هند گفت: ما چندین پروژه برای تولید ۵۰ گیکاوات برق را شناسایی کرده ایم. دولت از مناطق صحرایی که در کشاورزی کاربرد ندارند استفاده خواهد کرد. این پروژه‌ها به کاهش آلودگی در هند کمک می کند.

مرزهای پاکستان با هند در منطقه کشمیر و همچنین راجستان و گجرات دارای شرایط مساعد طبیعی جهت استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی است.

دولت هند پیشتر اعلام کرد که برای دستیابی به اهداف استفاده از انرژی تجدید پذیر، در یک دهه آینده ۳۳۰ میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد.

دهلی نو برای ادامه رشد اقتصادی به شدت به گسترش ظرفیت تولید انرژی خود احتیاج دارد و در این راستا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر خود را به ۵۰۰ گیگاوات یا ۴۰ درصد از ظرفیت کل تولید انرژی ارتقا دهد. این کشور اکنون در رتبه چهارم جهانی از نظر استفاده از انرژی باد و در رتبه پنجم جهانی از نظر استفاده از انرژی خورشیدی است.

سهم انرژی تجدیدپذیر در تولید انرژی هند از شش درصد در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ به ۱۰ درصد در سال‌های ۲۰۱۸-۱۹ افزایش یافته است. بر اساس داده‌های دولت هند تا ماه فوریه سال ۲۰۱۹، ظرفیت کل انرژی تجدید پذیر (به استثنای انرژی آبی) هند ۷۵.۰۶ گیگاوات بوده است. در سال ۲۰۱۸، ظرفیت تولید انرژی هند از طریق بازیافت زباله حدود ۱۷۵ مگاوات بوده است.

هند یکی از بزرگ‌ترین وارد کنندگان نفت و ششمین وارد کننده عمده محصولات نفتی است. انتظار می‌رود که استفاده از منابع تجدیدپذیر، وابستگی این کشور را به سوخت‌های فسیلی گران قیمت کاهش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8803

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.