5

تلاش هند برای جلوگیری از حملات سایبری علیه نیروگاه هسته ای کودانکولام

  • کد خبر : 9230
  • 22 آبان 1398 - 15:47
تلاش هند برای جلوگیری از حملات سایبری علیه نیروگاه هسته ای کودانکولام

پس از انتشار اخبار مربوط به حمله سایبری به نیروگاه هسته ای کودانکولام واقع در ایالت جنوبی تامیل نادو، دهلی نو به روسیه اطمینان داد که تمام سیستم های این نیروگاه هسته ای سالم هستند و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع این حملات انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، […]

پس از انتشار اخبار مربوط به حمله سایبری به نیروگاه هسته ای کودانکولام واقع در ایالت جنوبی تامیل نادو، دهلی نو به روسیه اطمینان داد که تمام سیستم های این نیروگاه هسته ای سالم هستند و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع این حملات انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، نشریه “تایمز او ایندیا” روز چهارشنبه نوشت: رومن بابوشکین معاون اول سفارت روسیه در دهلی نو گفت: سازمان انرژی اتمی هند به مقامات روسی اعلام کرده است که به نیروگاه هسته ای کودانکولام صدمه ای وارد نشده است و اقدامات لازم برای افزایش تمهیدات امنیتی در این نیروگاه انجام شده است. روسیه در حال همکاری با هند برای مقابله با حملات بیشتر علیه این نیروگاه است.

یک سازمان اطلاعاتی کره جنوبی در اوایل ماه جاری، با انتشار مدارکی در فضای مجازی اعلام کرد هکرهای کره شمالی مسوول حمله سایبری به سیستم های مدیریتی نیروگاه اتمی کودانکولام واقع در ایالت تامیل نادو هند هستند. نیروگاه هسته ای کودانکولام با مشارکت روسیه در ایالت تامیل نادو ساخته شده است.

داده های آژانس بین المللی انرژی هسته ای حاکی است، هند دارای ۲۲ راکتور هسته ای بوده و هفتمین کشور در جهان از نظر تولید انرژی هسته ای است. ظرفیت کلی برق اتمی هند تاکنون ۶ هزار و ۷۸۰ مگاوات برآورده شده و این کشور اکنون در حال ساخت ۲۱ راکتور دیگر از جمله ۴ راکتور در نیروگاه کودانکولام با همکاری روسیه است.

بر اساس گزارش اخیر شرکت “سابگس” در چهار ماه پایانی سال ۲۰۱۸، هند شاهد ۸۰۰ هزار حمله سایبری بود، اما این حملات در سال جاری با ۲۲ درصد رشد به ۱.۱ میلیون مورد حمله سایبری افزایش یافته است.

همچنین شرکت تخصصی سیمانتک که در حوزه تامین امنیت سایبری و رایانه های شخصی فعالیت می کند سال گذشته در گزارش خود با نام “تهدید امنیتی اینترنت” اعلام کرد هند سومین کشور جهان از نظر تهدید های حملات سایبری مانند بد افزار، اسپم و باج افزار در جهان در سال ۲۰۱۷ بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9230

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.