5

تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی از نعمت برق بهره‌مند هستند

  • کد خبر : 96515
  • 20 بهمن 1401 - 21:22
تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی از نعمت برق بهره‌مند هستند
"محمود محمودی" ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی را 100درصد بیان کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 18هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان مرکزی افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق بهره‌مند هستند، گفت: تعداد روستاهای برخوردار از برق استان قبل از انقلاب ۴۱ روستا بوده، امام این تعداد اکنون به هزار و ۱۶۶روستا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود محمودی” ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی را ۱۰۰درصد بیان کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۱۸هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان مرکزی افزایش یافته است.
وی افزود: طول شبکه برق در این استان قبل از انقلاب هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده که این میزان بعد از انقلاب به ۲۰ هزار و ۹۱۵ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به این که تعداد ترانس‌های هوایی و زمینی برق در این استان قبل از انقلاب ۴۲۲ دستگاه بوده است، گفت: تعداد این ترانس‌ها بعد از انقلاب به ۱۸ هزار و ۵۲۵ دستگاه رسیده است.

 

 

نیروگاهیان

محمودی با بیان اینکه تعداد مشترکان برق استان قبل از انقلاب اسلامی ۵۷ هزار مشترک بوده است، بیان کرد: این تعداد مشترک اکنون به ۷۹۲ هزار افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد مشترکان صنعتی و کشاورزی استان قبل از انقلاب ۲۰۷ مشترک بوده، اما تعداد این مشترکان اکنون به ۱۸هزار و ۴۸۳ مشترک رسیده که نشانگر تبدیل استان به قطب صنعتی و کشاورزی کشور بعد از انقلاب است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: تعداد پایه‌های روشنایی معابر ۲۰۶ هزار دستگاه است و این رقم قبل از انقلاب ۱۹هزار دستگاه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=96515
  • نویسنده : مریم آجرلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.