2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

تنظیم سالیانه حدود ۹ میلیون مترمکعب آب با سد لاستیکی تولم‌شهر صومعه‌سرا

  • کد خبر : 57748
  • 09 شهریور 1400 - 21:45
تنظیم سالیانه حدود ۹ میلیون مترمکعب آب با سد لاستیکی تولم‌شهر صومعه‌سرا
"وحید خرّمی" در بازدید از کارگاه سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این سد لاستیکی 60 درصد بوده و احداث این سد لاستیکی باعث بهبود آبیاری 840 هکتار از اراضی پایین دست این منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: ارتفاع سد تولم‌شهر ۳ متر، طول لاستیک در تاج آن ۶۶ متر و حجم مخزن آن حدود ۱۱۰ هزار متر مکعب است که قدرت تنظیم سالیانه حدود ۹ میلیون متر مکعب آب را دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “وحید خرّمی” در بازدید از کارگاه سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این سد لاستیکی ۶۰ درصد بوده و احداث این سد لاستیکی باعث بهبود آبیاری ۸۴۰ هکتار از اراضی پایین دست این منطقه خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص مشخصات سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا گفت: ارتفاع این سد ۳ متر و طول لاستیک در تاج آن ۶۶ متر و حجم مخزن آن حدود ۱۱۰ هزار متر مکعب که قدرت تنظیم سالیانه حدود ۹  میلیون متر مکعب آب را دارد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در خصوص  اهدف ساخت سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا عنوان داشت: بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی منطقه، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه، افزایش سطح تراز آب به جهت پمپاژ آن به اراضی حاشیه رودخانه و بهره‌برداری تفریحی و گردشگری از مهم‌ترین اهداف اجرای این سد لاستیکی می‌توان ذکر کرد.
این گزارش می‌افزاید، سدهای لاستیکی از یک تیوپ بزرگ و حجیم تشکیل شده‌اند و بر روی یک بستر بتنی نصب و به‌وسیله هوا پر می‌شوند و اتصال بدنه پلاستیکی به بستر بتنی با استفاده از مهارهای فولادی صورت می‌پذیرد و از مولفه‌های کاربردی مهم سدهای لاستیکی کنترل ساده آن با  اجرای فرمان تخلیه و یا پر کردن تیوپ جهت عبور ایمن سیلاب از محل سازه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=57748
  • نویسنده : مهدی لطفی چهارده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.