9

تنها کارگاه تولید تیربرق بتنی کهگیلویه بزرگ در حال تعطیلی/چرا مسولان از سرمایه گذار بومی حمایت نمی کنند

  • کد خبر : 29019
  • 26 تیر 1399 - 10:55
تنها کارگاه تولید تیربرق بتنی کهگیلویه بزرگ در حال تعطیلی/چرا مسولان از سرمایه گذار بومی حمایت نمی کنند
حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری همواره یکی از سیاست‌های اعلام و بعضاّ اعمال شده ۴۰ سال اخیر در کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی، صرفا با هدف حمایت از تولید در ایران به تصویب رسیده است. پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای انواع یارانه، ارائه زمین و انرژی ارزان، خریدهای اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولیدات داخلی و وضع تعرفه‌های وارداتی از آن جمله­ اند.

این کارگاه در شهرک سمغان دهدشت بنا شده است بدلیل عدم حمایت مسولان و خرید تیر برق از استان های همجوار چند مدتی است تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از عصر زاگرس، سال ۱۳۹۹ که از سوی رهبر معظم انقلاب با شعار «جهش تولید» آغاز شد یک بار دیگر همه نگاه‌ها را متوجه اهمیت حمایت از تولید کرد.

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری همواره یکی از سیاست‌های اعلام و بعضاّ اعمال شده ۴۰ سال اخیر در کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی، صرفا با هدف حمایت از تولید در ایران به تصویب رسیده است.

پرداخت انواع تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای انواع یارانه، ارائه زمین و انرژی ارزان، خریدهای اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولیدات داخلی و وضع تعرفه‌های وارداتی از آن جمله­ اند.

اما مواردی که بیان شد دراستان وخصوصا شهرستان کهگیلویه انگار در حد حرف وشعار باقی مانده است و کمتر اجرایی می شود.

یکی از تولیدکنندگان تیربرق در شهرستان کهگیلویه که تنها تولید کننده تیر برق کهگیلویه بزرگ است بدلیل عدم حمایت چند مدتی است اقدام به تعطیلی کارگاه خود کرده است.

این کارگاه در شهرک سمغان دهدشت بنا شده است بدلیل عدم حمایت مسولان و خرید تیر برق از استان های همجوار چند مدتی است تعطیل شده است.

کارگاه تولید تیر برق بتنی که با ۳ میلیارد سرمایه راه اندازی شده است هم اشتغال زایی برای چندین نفر فراهم کرده است و هم تولید عمده داشته ولی بجای استفاده از تولیدات داخلی از استان های همجوار تیر برق وارد می کنند.

کارگاه تولید تیر با ۶ نفر اشتغال زایی ثابت و یک هکتار محوطه کارگاهی تیرهای برق در انداز های (۱۲ متری ۴۰۰ و۶۰۰) وهمچنین (۹ متری ۴۰۰ و۶۰۰) تولید می کند.

مصالح درجه ۱ بکار رفته در این تیرها در کل کشور کم نظیر است و باعث شده جنس این تیرها از لحاظ مقاومت در سطح درجه ۱ کشور باشد.

مسول این کارگاه می گوید؛ در ابتدای راه اندازی ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتیم که بدلیل بی مهری با چندین برابر سود پرداخت کردیم .

فرزام اظهار داشت؛ چندین مرتبه به استانداری وادارات متولی مراجعه ولی با بی مهری مسئولان وقت مواجه شدم و برای تامین تیرهای برق مصرفی شهرستان از طریق کارگاههای تولیدی استانهای همجوار اقدام به خرید و تهیه میکنند

وی گفت؛ انتظار داریم مسولان از بخش خصوصی حمایت کنند تا هم شاهد ایجاد اشتغال و هم سرمایه گذاری در سطح شهرستان باشیم.

وی در پایان افزود؛ بهترین نوع تیر برق را به مشتریان ارائه میکنیم وانتظار داریم که از تولیدات داخلی حمایت شود.

امیدوارم مسئولان توجه ویژه ای جهت تامین تیرهای مورد نیاز شهرستان بصورت دستوری با رعایت ضوابط استاندارد شرکت توانیر نسبت به خرید تیر برق از این واحد تولیدی کنند تا هم زمینه اشتغالزایی چندین نفر بومی بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود وهم از تولیدات داخلی حمایت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29019

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.