2
معاون وزیر نفت:

تهران مازوت سوزی ندارد

  • کد خبر : 92702
  • 28 آذر 1401 - 0:14
تهران مازوت سوزی ندارد
در نتیجه کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم (پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره (مازوت) است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که رویه‌ای مرسوم و متداول در سطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکان است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در ۷ سال گذشته هیچ‌کدام از نیروگاه‌های تهران از سوخت مازوت استفاده نکرده‌اند، گفت: در حوزه کلان‌شهر تهران هیچ‌کدام از صنایع از سوخت دوم نفت کوره (مازوت) استفاده نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، جلیل سالاری با اشاره به اینکه با توجه به رشد حدود ۳۰۰د رصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده و حمل و نقل (بالغ بر ۷۴ درصد گاز تولیدی کشور) نسبت به شهریورماه، افزود: در نتیجه کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم (پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره (مازوت) است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که رویه‌ای مرسوم و متداول در سطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکان است.

وی ادامه داد: با این حال در سطح استان تهران بیش از ۷ سال است که تنها نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت (نیروگاه بعثت) در تمام فصول سال و همواره گاز طبیعی مصرف می‌کند، می‌باشد، همچنین در حوزه کلان‌شهر تهران هیچ‌کدام از صنایع از سوخت دوم نفت کوره (مازوت) استفاده نمی‌کنند.

 

 

نیروگاهیان

سالاری با بیان اینکه در کلان‌شهرهای تهران و البرز علی‌رغم اینکه سوخت‌های بنزین و نفت‌گاز توزیعی در بخش‌های حمل و نقل و غیر حمل و نقل از نوع یورو۴ و از کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو۴ برخوردار است، گفت: میزان مصرف آن بسیار بالا و خارج از استانداردهای حداقلی در صنعت خودرو می‌باشد.

معاون وزیر نفت بیان کرد: افزایش مصرف روزانه ۲۳ میلیون لیتر بنزین و نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و غیر نیروگاهی نسبت به سال گذشته و اضافه شدن سالانه نزدیک به یک میلیون خودرو سواری به چرخه حمل و نقل بدون از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و به‌موازات آن مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانگی و احتراق ناقص موتورخانه‌ها و بخاری‌ها منشأ تولید co و co۲ و… خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92702
  • نویسنده : حوری قاسمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.