2

توافق ترکیه با روسیه برای ساخت نیروگاه هسته‌ای

  • کد خبر : 25601
  • 03 خرداد 1399 - 12:13
توافق ترکیه با روسیه برای ساخت نیروگاه هسته‌ای
ترکیه و روسیه در مورد ساخت نیروگاه هسته‌ای آق قویو در جنوب ترکیه گفتگو کردند. رخسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه جمعه با حضور هیئت‌های همراه خود یک نشست مجازی برگزار کردند. دو طرف بر لزوم تضمین تعادل بین دو طرف در تجارت و تقویت استفاده از ارز‌های محلی تأکید کردند.

ترکیه و روسیه در مورد ساخت نیروگاه هسته‌ای آق قویو در جنوب ترکیه گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ ترکیه و روسیه در مورد ساخت نیروگاه هسته‌ای آق قویو در جنوب ترکیه گفتگو کردند.
رخسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه جمعه با حضور هیئت‌های همراه خود یک نشست مجازی برگزار کردند. دو طرف بر لزوم تضمین تعادل بین دو طرف در تجارت و تقویت استفاده از ارز‌های محلی تأکید کردند.

نیروگاهیان

وزرای ترکیه و روسیه همچنین در مورد اقدامات برای تسهیل تجارت برای رسیدن به هدف ۱۰۰ میلیارد دلار حجم تجارت و همچنین همکاری در زمینه انرژی، تجارت کشاورزی و پشتیبانی بحث کردند. پکجان و نوواک همچنین در مورد اقدامات انجام شده برای راه اندازی نخستین مرحله از نیروگاه هسته‌ای آق قویو در سال ۲۰۲۳ (در شهرمرسین ترکیه) گفتگو کردند. در سال ۲۰۱۹ صادرات ترکیه به روسیه ۴.۱ میلیارد دلار و واردات روسیه ۲۳.۱ میلیارد دلار بوده است.
صادرات ترکیه به روسیه در چهار ماه اول سال ۲۰۲۰ با هفت و نیم درصد افزایش به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. واردات روسیه نیز با ۱۳.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه به ۶.۳ میلیارد دلار رسید.
شرکت‌های ساختمانی ترکیه ۲۰۸۲ پروژه را در روسیه به اتمام رسانده اند که ارزش کل آن ۷۹.۷ میلیارد دلار است. در مقابل، سرمایه گذاری مستقیم توسط شرکت‌های روسی در ترکیه ۶.۲ میلیارد دلار است، در حالی که سرمایه گذاری شرکت‌های ترکیه در روسیه از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25601

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.