2
مدیرعامل توانیر تاکید کرد:

توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه بهره‌برداری شبکه انتقال و فوق توزیع برق

  • کد خبر : 92067
  • 20 آذر 1401 - 10:36
توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه بهره‌برداری شبکه انتقال و فوق توزیع برق
"آرش کردی" در نشست مشترک مديران عامل شركت‌هاي نگهداري و تعميرات شبکه انتقال و فوق توزیع که به منظور بررسي اقدامات انجام شده، چالش‌ها و چشم انداز اقدامات در حال انجام برگزار شد، با اشاره به ارزش بالاي تجهيزات نصب شده در شبكه انتقال و فوق توزيع، از شركت‌هاي نگهداري و تعميرات به عنوان صف مقدم حوزه بهره‌برداري نام برد.

مدیرعامل توانیر گفت: توانمندسازی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات با دو هدف کاهش هزینه‌های ناشی از فالت‌ها و حوادث شبکه و جبران صدمات ناشی از عدم توسعه و نوسازی شبکه، باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “آرش کردی” در نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع که به منظور بررسی اقدامات انجام شده، چالش‌ها و چشم انداز اقدامات در حال انجام برگزار شد، با اشاره به ارزش بالای تجهیزات نصب شده در شبکه انتقال و فوق توزیع، از شرکت‌های نگهداری و تعمیرات به عنوان صف مقدم حوزه بهره‌برداری نام برد.
کردی همچنین به سختی‌ها و ویژگی‌های کار در این حوزه کار اشاره کرد و با  تاکید بر انحصاری بودن بخش‌هایی از فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات که بنا به الزام در محیط برق دار و تنوع تجهیرات در حال انجام است، لزوم پذیرش حساسیت‌ها و تخصصی بودن صنعت برق مانند سایر بخش‌های حیاتی و مهم در کشور مانند صنعت نفت و برق را مورد تاکید قرار داد.
مدیرعامل توانیر همچنین یادآور شد: توانمندسازی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات با دو هدف کاهش هزینه‌های ناشی از فالت‌ها و حوادث شبکه و جبران صدمات ناشی از عدم توسعه و نوسازی شبکه متناسب با رشد مصرف و همچنین هوشمند سازی قرادادهای نگهداری و تعمیرات متناسب با اولویت‌های روز در حوزه تجهیزات و محل انجام فرایندهای نت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نیروگاهیان

در ادامه معاون هماهنگی انتقال توانیر بر لزوم ارائه طریق و حل مشکلات این حوزه از قبیل انجام اصلاح و بهینه سازی به موقع تجهیزات، جلوگیری از برون رفت نیروی انسانی، نظارت دقیق بر عملی شدن آیین‌نامه ایمنی در صنعت برق، بروزرسانی تجهیزات و ناوگان شرکت‌های نگهداری و تعمیرات، استفاده از تجهیزات نوین نظیر پهپاد جهت بازرسی‌ها و شرایط بحران تاکید کرد.
همچنین “محمد اله داد” به لزوم استفاده از درس آموخته‌ها و تجارب فنی کسب شده توسط دیگر شرکت‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فنی قابل استفاده برای تمامی شرکت‌ها تاکید کرد.
در پایان جلسه مدیران عامل شرکت‌های فعال در زمینه نگهداری و تعمیرات ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های مربوطه پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92067
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.